Fotbalul s-a vandut. Pe bani multi. Ba chiar foarte multi. Dumitru Dragomir, sef al tarabei lepefiste, s-a conferentiat cu presa pentru a-si lua portia de merit din afacerea pe care a incheiat-o cu televiziile sportiste. Omul de sub palaria presedintiala a vorbit despre fratia sa eterna cu succesul, plusand la suma obtinuta cu un calcul zapacit din care rezulta ca euroii obtinuti acum s-au facut si ei mai mari decat cei obtinuti in urma cu trei ani. Trec peste faptul ca gutanii care s-au completat la studiu cu aritmetica nefrecventata au muscat din scoverga lui Mitica. Trec peste fraudarea logicii deoarece, chiar si fara adausul de grandomanie, pretul obtinut de LPF din vanzarea drepturilor de televizare a Ligii 1 este mare. Este chiar fabulos. Alta este insa minciuna care nu mai poate fi trecuta cu vederea. Si anume aceea conform careia suma obtinuta s-ar raporta corect la valoarea pur fotbalistica a marfii. Intr-o astfel de mistificare nu se pot odihni decat prostii.
Nivelul tranzactiei reusite de LPF are suport in cu totul alte motivatii. Primul argument, unul extrem de serios, vizeaza asezarea temeinica pe piata a principalului platitor. Trustul RCS&RDS a demonstrat, inca de acum trei ani, ca vizeaza strategii pe termen lung. Atunci, firma de cablu a dat banii alaturi de un difuzor (Antena 1) pentru a a-si crea astfel posibilitatea infiintarii unor canale de sport proprii. Ceea ce s-a si intamplat. Digi Sport 1 si Digi Sport 2 ne sunt deja familiare. Concurenta a replicat prin Dolce Sport. RCS&RDS n-a stat insa cu mingea in propriul teren. A returnat sever (si scump!), obtinand acum sapte din cele noua pachete scoase la vanzare de LPF. O asemenea lovitura face concurenta sa gafaie. Dar in economia de piata compasiunea fata de adversar nu functioneaza. Dimpotriva, cotonogeala devine, uneori, calau al onorabilitatii.
Cumpararea marfii cu orice pret nu asigura insa neconditionat subordonarea concurentei si nici succesul de piata. Aici apare alt argument care justifica, deocamdata, nivelul tranzactiei. Un argument cu specific local si vulgar in acelasi timp. La noi, din pacate, circul face rating. Iar fotbalul romanesc ofera spectacole de circ de toata fala. Acest adevar incontestabil ar trebui sa-i mai trezeasca din euforia incasarilor pe dirigintii fotbalului. Fiindca atunci cand lumea se va plictisi si de circ, asa cum s-a plictisit de fotbalul bolnav, gusa actualilor infumurati va plesni sub ascutisul injuraturii.