Dar stiti ce nu citeste domnul Tariceanu? Ceea ce ar fi trebuit sa-i puna pe birou, sub titlul "Confidential" si nu i-a pus, ministrul lui de Externe, inca de acum un an de zile!
De cand "gaozarii" din presa "patineaza" artistic pe cortexul neted al matrozului naufragiat la Cotroceni, impiedicandu-se doar uneori de oarece santuri, sapate adanc de torentele de horilca scotiana, aparute intempestiv in locul "circumvolutiunilor" lipsa, nu ar mai trebui sa ma mire nimic! Ce sa-i ceri presedintelui, care credea, la 4 octombrie, ca Romania poate fi umilita pana la acceptarea a ceea ce nici o tara nu a acceptat, vreodata, in materie de numire a Comisarului european? Adica, sa faca doua propuneri, din care sa aleaga Presedintele Comisiei, conform Rador: "Parerea mea este ca va fi o nominalizare a unui om politic din PNL sau din PD sau din ambele partide, dandu-se posibilitatea Presedintelui Comisiei sa opteze pentru una dintre variantele propuse". Dupa ce, la 25 septembrie, Tariceanu gafase si el, conform Rador, anuntand ca "veti afla, sa spunem, cine este sau cine sunt potentialii candidati pentru postul de Comisar", omul s-a redresat onorabil, la 9 octombrie, si l-a avertizat pe nefericitul bazileu cu limbaj de bacanta ca numirea Comisarului din Romania nu e un concurs de frumusete (beauty contest)! si ca isi stie atributiile in numirea acestuia, spre disperarea lui Dr. Jekyll and Mr. Hyde, ascunsi sub tricoul marinaresc al lui Mr. Basescu: "Procedurile care sunt utilizate in desemnarea Comisarului european sunt simple, clare si cunoscute. Aceasta procedura tine de primul-ministru al tarii care propune candidatul la postul de Comisar european si de Presedintele Comisiei"! Cine stie, poate domnul Tariceanu citeste Jurnalul National, singurul care a explicat, in editia din 5 octombrie, aceasta procedura de numire a Comisarului! Dar stiti ce nu citeste domnul Tariceanu? Ceea ce ar fi trebuit sa-i puna pe birou, sub titlul "Confidential" si nu i-a pus, ministrul lui de Externe, inca de acum un an, pentru ca Guvernul sa-si poata construi o strategie, in batalia pentru Romania la UE, asa cum si-au construit, deja, Franta, Marea Britanie si chiar noile intrate in Uniune! Pentru ca a avea un Comisar european din Romania, dupa 2009, desi el reprezinta, la Bruxelles, Comunitatile Europene, va fi de importanta vitala pentru noi, in conditiile in care Comisia este gardianul tratatelor si poate duce, oricand, Romania la Curtea Europeana de Justitie de la Luxemburg, ca urmare a performantelor slabe in aplicarea acquis-ului comunitar dupa aderare! Si, acum, atentie, dragii mei! Spuneti-mi unde ati mai citit in presa noastra, in afara de aceste randuri din Jurnalul National, ca, in baza Tratatului de la Nisa, dupa aderarea celui de-al 27-lea stat (cu Romania si Bulgaria se fac 27), numarul de Comisari trebuie sa devina automat mai mic de 27 si ca vor fi alesi pe baza de rotatie, intre membrii UE, prin decizie de unanimitate in Consiliu, in baza Protocolului cu privire la Largirea UE, anexat la Tratat? Ceea ce inseamna ca, imediat dupa 2009, in cel mai critic moment al apartenentei la UE, Romania poate sa-si piarda Comisarul! Stiti ca exista o posibila strategie pentru a contracara aceasta eventualitate si ca ea este direct legata de numirea Comisarului de catre Tariceanu in aceste zile? Stiti ca, daca Tariceanu ar fi stiut despre aceasta prevedere din Tratat, numele Comisarului din Romania ar fi fost cunoscut demult, ca parte a strategiei de care va vorbeam?Citește pe Antena3.ro