x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce 64% si nu 51%?

7
Autor: Sorin Roşca Stănescu 09 Noi 2012 - 19:56
USL pleaca in campania electorala cu obiectivul de a obtine, in final, 64 la suta dintre mandatele din viitorul Parlament. Acest procent poate fi obtinut, este adevarat, cu un rezultat general de circa 56 la suta la iesirea din urne. Diferenta este data de acea lege electorala la care s-a ajuns dupa ce Curtea Constitutionala a dat castig de cauza solicitarii PDL. Care este motivul care ma determina sa sustin ca USL are nevoie de majoritatea absoluta in Parlament?

Premisa consta in faptul ca cetatenii Romaniei isi pun sperantele, in acest moment, in USL. Increderea in PDL e scazuta si scade in continuare. Cealalta forta politica, a treia, PP-DD, care s-ar putea sa vina in final pe locul doi, nu depaseste, pentru moment, pragul de 15 la suta. Dar daca PP-DD creste pana la finalul campaniei, atunci ARD poate sa scada atat de mult incat sa ajunga la un scor cu o singura cifra, respectiv sub 10 la suta si, fiind o coalitie de partide, nu va mai intra deloc in Parlament. Voturile urmand sa se redistribuie. In baza tuturor sondajelor, inclusiv comandate de ARD, este in afara oricarei discutii ca USL va castiga. Dar este vital, cum afirmam, ca scorul sa fie cat mai mare.

USL are nevoie de 64 la suta dintre mandate pentru a scurta cat se poate de mult suferintele populatiei. Suferintele romanilor create de regimul Traian Basescu. Si pentru a le reda acestora, cat mai repede, nu numai increderea in viitor, ci si un grad mai mare de siguranta, de confort si de demnitate. Care, pana la urma, va insemna demnitate nationala. Pentru ca toate aceste lucruri sa se intample repede si pentru ca programul de guvernare prezentat de USL sa poata fi materializat in litera si spiritul sau, viitorul Guvern USL are nevoie de o sustinere parlamentara extrem de puternica. Cu atat mai mult cu cat, propunandu-si sa le redea romanilor demnitatea nationala, Executivul va trebui sa le arate partenerilor euro-atlantici ca are de partea sa un masiv vot popular. Dincolo de diverse conjuncturi politice la nivel european, dincolo de diferite interese care au fost tesute in jurul clanului Basescu, argumentul votului popular la alegerile parlamentare este decisiv pentru toate democratiile occidentale. Concret, atunci abia Guvernul USL va fi cu adevarat legitimat si va putea actiona in forta pentru implementarea programului sau, dar si pentru recastigarea statutului egal si demn in raport cu alte natiuni ale Europei. Numai printr-un vot popular masiv vom ajunge in situatia in care sa nu mai fim tratati ca o colonie.

Dar intorcandu-ne la natiunea romana si la politica interna, un scor de 64 la suta va permite USL ca, in viitorii doi ani, sa le prezinte romanilor, dupa o temeinica dezbatere, o noua si moderna Constitutie. Care sa diminueze semnificativ in viitor, pentru multi ani, pericolul unor crize politice ca urmare a conflictelor interinstituionale. O noua Constitutie este de natura, chiar si in conditiile in care, intr-un viitor indepartat, nesansa va face sa avem din nou un presedinte conflictual tip Basescu, sa evite balamucul prin care au trecut romanii sub acest regim.
Si, pornind de la aceasta noua Constitutie, USL poate veni in acord cu Legea fundamentala, cu toate proiectele de acte normative de care are nevoie pentru relansarea Romaniei, pentru a crea un progres durabil, fara de care orice administratie, centrala sau locala, indiferent cat de buna ar fi, nu poate face mare lucru.

Sursa: CorectNews

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de