Precedentul suedez, de altfel foarte recent, ne indica si cum va fi rezolvata afacerea fregatelor. Gasit de nimeni altcineva decat de magistratii suedezi ca a dat spaga la cinci romani in afacerea "datoria Romaniei catre Suedia", un reprezentant al unei prestigioase companii suedeze a fost sanctionat de justitia din tara nordica pentru⦠furt! Toata lumea juridica suedeza a preferat sa-l "scoata" hot, decat intermediar de spaga! Suedia ca si marea companie suedeza sunt din "lumea buna".
Cum sa le stigmatizezi ca ofera spaga?! Si cui?! Vai, corupta este doar Romania! Asa va fi si in cazul fregatelor! Cum sa se recunoasca - asa, cu probe - ca o companie britanica, si inca din industria armamentului, a dat spaga unui oficial roman?! Ca nu in Occident, ci doar in Romania exista coruptie? Cum au ajuns doua gioarse de fregate britanice scoase din uz sa fie achizitionate de flota militara romana - in loc sa mearga la fier vechi, asa cum au ajuns surate de-ale lor chiar din acelasi lot - este aproape fara dubii. De la NATO citire a venit la Bucuresti indicatia ca ar fi bine ca flota romana sa se inzestreze si cu niste nave pentru misiuni de supraveghere si de lupta, compatibile cu normele NATO. Altfel spus, din tari NATO! Imediat au aparut si oferte. Evident, din tari NATO! Cum achizitionarea unor nave militare noi cam depasea posibilitatile bugetare ale momentului, s-a acceptat sa fie vorba de niste nave "second-hand", desigur reconditionate si retehnologizate, eventual si treptat, in timp. Toti membrii marcanti ai NATO din Europa Occidentala si-au oferit harburile. La inceputul anilor 2000, relatiile romano-britanice nu prea "duduiau", chiar deloc, din cauza totalului dezinteres din partea Marii Britanii, manifestat in lipsa de investitii in Romania si chiar in respingerea pana atunci a apartenentei Romaniei la NATO.Citește pe Antena3.ro