Niciodată nu mi-a plăcut iaurtul cu fructe. Insă mi-a plăcut cum se mişcă maşinăria lui de marketing. Sănatate la micul dejun, prospeţime la prănz, vitamine la cină şi tranzit intestinal intr-un mare fel deosebit. Ce mai, oamenii ăştia au reuşit să innobileze colonul şi intestinul subţire. Mare meserie!
Niciodată nu mi-a plăcut iaurtul cu fructe. Insă mi-a plăcut cum se mişcă maşinăria lui de marketing. Sănatate la micul dejun, prospeţime la prănz, vitamine la cină şi tranzit intestinal intr-un mare fel deosebit. Ce mai, oamenii ăştia au reuşit să innobileze colonul şi intestinul subţire. Mare meserie!
Insă mic caracter. Cănd a fost vorba să comunice şi altceva decăt texte publicitare, Danone şi-a scos brusc certificat medical de handicap grav. Mut şi oarecum surd. Necesită insoţitor: ANSV, care mai ia şi bani de la buget pentru asta.
O să ziceţi că am ceva cu ei, şi-aveţi perfectă dreptate. Orice consumator care se crede ţepuit are dreptul să aibă ceva. Chiar dacă nu urticarie, dar măcar nervi! Şi nu e de fapt numai problema mea - chiar admiţănd că analizele ies bune. Ci e problema unui brand - implicat intr-un scandal atăt de prost gestionat, incăt şefii de comunicare ar trebui să fie trimişi purtători de cuvănt la bodega Asociaţia Familială Neagu, din 2 Mai. Acolo, să scrie la meniuri cu hamsie şi usturoi! De care, sigur, ei n-au măncat şi gura nu le miroase.
Oamenii ăştia au făcut cea mai proastă socoteală cu putinţă: hai să ajutăm brandul cu puţină tăcere. Cu 20 de batiste peste ţambalul presei. Cu praf (de iaurt, fireşte, că nu cred că au lapte la indemănă) in ochi. Intre data la care marfa lor devenise suspectă de contaminare cu dioxină (14 sau 15 august) şi cea in care cineva - nu firma - a catadicsit să anunţe pericolul au trecut minim cinci zile. Cinci zile a căte un iaurt potenţial contaminat pe zi? Căt face? Căt se adună?
Nu se adună, că nimeni nu face socoteala pe oameni. Oamenii sunt roboţi care intind măna in raft şi iau. N-au copiii acasă, nevastă, nu le e rău, nu le e bine. Sunt maşinării in care bagi reclame pe o parte şi scoţi profit pe alta. Investit, sunt sigur că vine un comunicat pompos, "in locuri de muncă pentru romăni".
Numai că atunci cănd intre locul de muncă şi locul de veci distanţa pare că se micşorează, cineva, undeva, trebuie să lase calculele de PR şi spaima de concediere care adie de la Paris. Acel cineva trebuie - trebuia, de fapt - să iasă, simplu, la televizor şi să spună in ziua in care a aflat: "Vă rog, nu mai măncaţi din iaurtul din frigider! Aruncaţi-l! Şi luaţi altul in două zile gratis, din partea casei! Vă garantăm că nu e nici o problemă!".
Conducerea n-a avut insă timp, probabil - prea multe şedinţe, prea multe telefoane, prea multă bătaie de cap. Insă ce n-au invăţat la Ecole Superieure de Diverse Meserii managerii de la Danone e că liniştea poate dăuna unui brand mai mult decăt admiterea unei greşeli. Tăcănd, au mizat poate pe bugete şi pe o anumită timiditate a presei. Insă n-au pus la socoteală un mediu pe care nu-l controlează şi care a devenit mai puternic decăt presa: netul, plin cu romăni care vorbesc liber despre otravă. Puternic cuvănt, slabi manageri.
Slabi şi francofoni, dacă imi permiteţi să ghicesc cine-a fost in spatele tăcerii. O tăcere de lumea a treia - una care imi spune că de la Paris e greu să-i vezi pe copiii din Piteşti cu linguriţa in mănă.
Citește pe Antena3.ro