Cea mai mare tentatie in branding e sa nu schimbi nimic.
Mai ales cand compania care trece prin procesul acesta n-are nici o problema de afaceri sau imagine. E cazul Connex, care a incheiat anul trecut cu rezultate financiare ce arata ca romanii prefera sa li se inroseasca urechile decat sa le taca gura... Totusi, Connex avea o mica dificultate: era singurul operator din piata care nu suferise un facelift. Sigla sa, desenata la mijlocul anilor â90 pentru un alt tip de public si de piata, mai putin sofisticate, risca sa faca riduri. In plus, discursul despre viitor devenise ubicuu in piata. Jumatate din directorii de companii romanesti simt acum nevoia sa spuna cumva clientilor ca viitorul suna bine, in leafleturi, machete de presa si discursuri nesfarsit de lungi si plicticoase, scrise probabil de domnisoarele romantioase de la Departamentul PR. Altfel spus, lumea s-a cam plictisit de viitor. Si-n plus, un teren virgin abia astepta semintele marketingului de primavara: prezentul.Totusi, ce e de ales: evolutie sau revolutie? La cateva milioane de clienti, e clar ca trebuie sa umbli cu binisorul. Connex a improspatat verdele din sigla cu unul la moda astazi si a upgradat ideologia optimista a companiei, de la indemnuri direct la fapte. In Occident ii spune Corporate Social Responsability si e teribil de trendy. Bugetul Connex (cateva milioane de dolari) e primul cu adevarat de anvergura in piata romaneasca si stabileste nu doar standarde in piata, ci si obligatii. Asteptati-va ca in urmatorul an investitiile fi-lantropice sa explodeze: de acum, companiile vor fi apreciate nu doar pentru produsele de calitate, ci si pentru sufletul lor bun. O notiune complet necomerciala, care insa are sanse sa faca diferenta inclusiv la bilantul anual...
Totusi, imi place noul Connex? Trebuie sa recunosc: sigla m-a mirat mai intai. Imi parea nu doar prea subtire pentru statura companiei, ci si ciudata, din pricina acelor doua "N" legate. Am inteles ce vrea sa spuna abia saptamana trecuta: litere legate, adica legaturi, adica, ma intelegi, comunicatii. Poate ca sunt si alte motive estetice pentru alegerea acestei executii - insa un lucru e clar: a mers. Noul Connex a intrat fara asperitati pe sub pielea utilizatorilor. Si are un staif corporate international care se poate bate in antete si carti de vizita cu Orange, un brand global care si arata ca atare.
Dincolo de toate, cel mai placut aspect in chestiune ramane chiar ideea rebrandingului. Asta pune ceva presiune si pe alte companii romanesti sa-si aduca identitatea vizuala si ideologica la zi. Bani pentru artisti, cu alte cuvinte. E si asta o misiune umanitara...
Citește pe Antena3.ro