După seria de filme cu haiduci, Florin Piersic străluceşte şi în cele şase filme avându-l în mijlocul înfruntărilor pe Mărgelatu. Piersic construieşte un erou justiţiar luptând pentru idealurile societăţii Frăţia, una dintre organizaţiile de paşoptişti care militau pentru afirmarea ţărilor ţinute prea mult de imperii cu privirea plecată. Cu imaginaţia din dotare, cu flerul de a pătrunde în inima spectatorilor, Piersic a inovat tot felul de scene, de tabieturi cu care a îmbogăţit personalitatea justiţiarului revoluţionar de sorginte românească. De mare efect a fost “ticul” lui Mărgelatu de a sparge tot timpul seminţe culese direct din “pălăria” florii-soarelui, aruncând cojile printre dinţi ca o maşinărie, a intrat în folclor şi obiceiul lui Florin de a turna rachiu pe ţeava revolverului pentru curăţarea armei, după care justiţiarul sorbea alcoolul cu revolverul la gură ca dintr-un ţoi cu tărie. Regizorii care au dus la succes serialul, pe rând în spatele camerelor aflându-se Doru Năstase, Gheorghe Vitanidis, Mircea Mureşan, l-au lăsat pe Florin să zburde simţind aplauzele, iar scriitorul-scenarist Eugen Barbu chiar a fost fermecat de piruetele inspirate ale eroului revoluţionar. Mulţi români susţin că seria Mărgelatu concurează cu producţiile de televiziune actuale, în care importantele studiouri occidentale investesc bani cu nemiluita. Cu mândrie, Piersic se confesa: “Aveam bani puţini pentru filme, Szobi Cseh executa chiar el cascadoriile pentru personajul Buză de Iepure, Marga Barbu excela în boieroaica trăgătoare de sfori politice. O scenă periculoasă era când o cireadă de bivoli, speriată de bubuitul gloanţelor, alerga înnebunită, iar boierul Pană, alias Iurie Darie, căzut la pământ, a fost ocolit de animalele în alergare de parcă ar fi ştiut popularitatea lui Iura. Dacă producătorii încrezuţi ai serialelor de azi ar fi copiat găselniţele mele cu mestecatul seminţelor şi băutul rachiului din ţeava revolverului, îi dădeam în judecată”. În echipa de filmare se instaurase o amiciţie splendidă, juca în serial actorul Constantin Codrescu, pe scenariul lui Eugen Barbu. Codrescu fusese soţ al atrăgătoarei Marga Barbu, care era căsătorită în acele vremuri cu scriitorul Barbu. De neuitat a fost şi personajul creat de uriaşul Toma Caragiu: un popă curajos, care se alăturase haiducilor mânuind şi armele şi cartea cu scripturi.