Ancheta făcută de Ministerul Transporturilor din Ucraina, in urma accidentului feroviar produs pe 16 iulie la Lvov, a stabilit că transportatorul nu a respectat regulile impuse pentru transportul fosforului galben. In schimb, cea efectuată de reprezentanţii căilor ferate din Kazahstan a scos la iveală cu totul alte motive care au dus la acest tragic accident.
Ancheta făcută de Ministerul Transporturilor din Ucraina, in urma accidentului feroviar produs pe 16 iulie la Lvov, a stabilit că transportatorul nu a respectat regulile impuse pentru transportul fosforului galben. In schimb, cea efectuată de reprezentanţii căilor ferate din Kazahstan a scos la iveală cu totul alte motive care au dus la acest tragic accident.
Cauza deraierii cisternelor cu fosfor galben in Ucraina, ţine de incălcarea regulilor tehnologice de reparare a căilor ferate care au dus la pierderea rezistenţei şinei prin deplasarea stratului de griblură care susţinea calea feroviară, susţine kz-today.kz .
LUCRĂRI ANAPODA? Reprezentanţii Căilor ferate din Kazahstan au efectuat investigaţii detaliate la locul deraierii vagoanelor. S-a constatat că in ziua deraierii se făceau lucrări la care erau folosite maşini grele. După terminarea acestora a fost limitată viteza trenurilor pănă la 60 km/h, iar locul periculos a fost ingrădit cu semne speciale. Din unele surse, necitate de ministerul kazah, la data de 16 iulie temperatura aerului depăşea 30 de grade, iar la nivelul şinelor termometrele arătau +50 de grade. După părerea specialiştilor din Kazahstan , lucrul maşinilor grele pentru reparaea căilor ferate este permis doar la temperaturi de maxim 43 de grade la nivelul şinei. Aceast fapt demonstrează că temperatura ridicată a dus la pierderea rezistenţei de cuplare a şinei şi crearea posibilităţii de deplasare sau de explozie, a menţionat biroul de presă al companiei naţionale a Căilor Ferate din Kazahstan. Respectiva sursă a menţionat că la transportarea incărcăturilor periculoase au frost respectate toate normele, iar cele 15 cisterne au trecut controlul necesar. Cinci dintre cisterne au fost reparate in 2006-2007, iar la celelalte, zece, in 2003-2004 le-a fost prelungit termenul de exploatare.