Cine a zis ca lucrurile realizate in-house nu sunt valoroase? Campania virala pentru Asigurarile Vero ne demonstreaza contrariul. Un buget redus, un student valoros si o echipa de marketing creativa au inteles ca un serviciu de sanatate poate fi comunicat si intr-o maniera curajoasa si comica.
Seara tarziu. Parcul Operei Romane. Un barbat aflat la a doua tinerete, care pare ca a parasit sala de spectacol inainte de terminarea ultimului act, observa ceva stralucind in iarba. Se apleaca. O durere lombara acuta il imobilizeaza in aceasta postura nu tocmai sigura, avand in vedere faima parcului cu pricina. Si inevitabilul se produce. Pe aria din Figaro apare un travestit cu privirea stralucind mai ceva decat obiectul din iarba. Replica nu intarzie sa apara: "Ce faci, pasarica, esti bolnavior?". Barbatul intre doua varste, imobilizat de durere, priveste cu groaza apropierea iminenta a travestitului. Ultimul act abia acum incepe. Acesta este scenariul spotului pentru Asigurarile de sanatate Vero realizat de echipa de marketing a Medicover. Mai multe despre campanie intr-un interviu cu Gabriel Ionescu, director general Medicover.Jurnalul National: Credeti ca impactul spotului va fi unul national, avand in vedere ca spatiul unde se desfasoara povestea din spot, si anume Parcul Operei, are mai ales printre bucuresteni o anumita reputatie?
Gabriel Ionescu: Cu siguranta, spotul va avea impactul cel mai mare in randul locuitorilor Capitalei, datorita locatiei alese, insa povestea din spot este spusa intr-un mod foarte simplu, asa incat ea poate fi inteleasa si de cei care nu cunosc legatura cu Parcul Operei. Va avea un impact mai mic, dar in mod cert va crea notorietate ce ne va fi utila in viitor.
Care este publicul-tinta?
Asigurarea de sanatate oferita de Medicover se adreseaza in prezent bucurestenilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 44 de ani, cu venituri de peste 250 de euro/luna, nivel de studii mediu si ridicat.
Valori
Care sunt valorile marcii Vero?
Vero crede in puterea lucrurilor simple. Sanatatea este ceva mult prea important si de aceea legile ei trebuie sa fie intotdeauna usor de inteles. Vero este un brand transparent care isi doreste sa construiasca impreuna cu toti clientii sai o relatie deschisa atat din punct de vedere medical, cat si contractual.
Cum se pozitioneaza Vero?
Vero se diferentiaza prin managerul de caz care este alaturi de pacient pe toata durata spitalizarii.
Vin ninsorile în România. Informare meteo ANM de vreme rea pentru toată țara
Citește pe Antena3.ro
In ce consta campania?
Acest spot face parte din pregatirea campaniei, fiind o incercare pentru a testa reactia publicului fata de asigurarile private de sanatate, un serviciu nou in Romania, si pentru a evalua potentialul canalului viral.
Tineri
Este o practica frecventa sa incurajati tinerii regizori sa devina cunoscuti?
Prin actiunile pe care le-am realizat de-a lungul timpului am incercat sa sprijinim tinerele talente din Romania din domenii variate si prin actiuni diverse. Andrei Chiriac este foarte talentat si i-am oferit oportunitatea de a realiza acest spot. Locuieste de 11 ani la New York, are o experienta de viata bogata si interesanta si are o viziune foarte deschisa asupra lucrurilor.
Echipa de marketing de la Vero este la prima campanie realizata?
Da, este prima campanie realizata in formula de trei persoane cat eram la vremea aceea. Acum avem forte proaspete, pentru ca s-a intors din concediu maternal si colega noastra.
V-ati gandit sa lucrati cu o agentie de publicitate? De ce ati optat pentru concretizarea acestui proiect in-house?
Colaboram cu o agentie de publicitate foarte buna, Cohn & Jansen, care a realizat campania de branding pentru Medicover si pentru Vero. Suntem foarte multumiti de lucrarile pe care le-au facut pentru noi si o sa colaboram in continuare cu ei. Acest proiect in house este o incercare de-a noastra de a pune in practica experienta acumulata de-a lungul timpului.
Care a fost bugetul spotului?
Spotul a fost realizat in-house si prin urmare am avut doar costuri de productie (regie, casting, montaj).
Cine sunt actorii din spot? Cum i-ati ales?
Andrei a facut castingul si a ales actorii. Rolul travestitului este jucat de Gabriel Pintilei, actor la Teatrul Odeon din Bucuresti, iar "nefericitul" suferind de sciatica este Valentin Codrescu, mare pasionat de actorie.
Educati
Care este strategia voastra?
Intr-o prima faza, dorim sa educam piata si sa crestem gradul de constientizare a necesitatii de a avea o asigurare de sanatate privata, in conditiile in care in viitorul apropiat statul ne va oferi doar un pachet minimal de servicii medicale gratuite.
Am ales sa facem acest lucru prin prezentarea unei afectiuni medicale aparent simple si pe care de obicei o ignoram si nu o tratam, dar care se poate agrava in timp, ajungandu-se la spitalizare. Din pacate, suntem obisnuiti sa mergem la medic in situatii extreme si atunci vom avea nevoie de asigurare de sanatate privata care sa ne asigure acel confort fizic si psihic ca suntem pe maini bune. Vero, "asigurarea de care ai nevoie atunci cand te astepti cel mai putin", este cea mai buna alternativa la serviciile de stat, pentru ca are la baza managerul de caz Medicover si experienta de peste opt ani in domeniul medical.
Domeniul medical este, de regula, mai delicat si mai putin atragator, motiv pentru care am ales ca si canal de comunicare mediul viral pentru a transmite mesajul intr-un mod mai relaxat si prietenos. Mediul viral este foarte generos si permite multe stiluri de comunicare, mai ales cel neconventional, asa ca il vom exploata in continuare.