x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Campanie - Barbatul Bergenbier

Campanie - Barbatul Bergenbier

de Alex Anghel    |    Cristian Pasarica    |    06 Oct 2006   •   00:00

Noua campanie de la Bergenbier aduce in prim-plan un nou prototip de barbat. Paros, dar mandru de al sau look, suporter fanatic si un mare consumator de bere, in speta barbatul Bergenbier.

PERSONALITATE. Actorul din spotul Bergenbier, un barbat fara complexe, gata oricand de sacrificiu pentru fotbal. Prietenii stiu de ce

Egoist, indiferent, dar simpatic si cool, sportiv si nu prea, mai pe scurt un consumator care se consuma, cam asa s-ar caracteriza noul personaj al ultimului spot pentru marca de bere Bergenbier. El consuma bere si se consuma pentru echipa nationala de fotbal. Este mandru de cum arata si se poarta, nu-l deranjeaza privirile vecinelor trecute de a doua tinerete atunci cand bea bere in casa scarilor cu bustul dezgolit. Iar cu prietena sa pare a se intelege perfect. Sacrificiul pe care il face pentru fotbal este insa unul foarte mare. Acesta trebuie sa-si rada parul de pe piept pentru a-si putea vopsi tricolorul. Chiar daca acest gest il face pentru echipa de suflet si nu pentru prietena sa sau pentru oricine i-ar cere, acest lucru denota personalitate. Barbatul Bergenbier este in concluzie un caracter puternic, dar insensibil si indiferent. Partea interesanta a lucrurilor si a povestii in sine este aceea ca ne lasa pe noi sa ne imaginam continuarea. El se rade pentru echipa nationala de fotbal, dar in spot nu ne arata ce-i spune acesta prietenei sale. Poate ca tocmai aici este frumusetea. El o poate mintii ca o face pentru ea, iar aceasta sa se bucure. Pana si pentru faptul ca bea poate avea o motivatie: piatra la rinichi.

Campania de printuri

Agentia responsabila pentru spot, dar si pentru printuri este McCann Erickson Romania. Printurile au fost targetate pentru anumite segmente de piata, astfel incat doar cititorii de FHM si Playboy au avut ocazia sa le vada. Urmand acelasi stil ca in spotul tv, printurile aseaza langa fotomodelele playboy si fetele din FHM un altfel de model, cel al barbatului fara complexe, al modelului ce taxeaza ironic activitatile sportive. Pentru barbatul Bergenbier nu exista sport care sa te solicite mai mult ca acela de suporter al echipei nationale. Are burta si psihic tare, tine la stilul sau de viata si e convins ca nu e unul tocmai usor. De aceea pozeaza ironic in postura de model. Fiindca e usor sa faci poze si sa te intretii, mai greu e sa suferi alaturi de echipa favorita, sa te consumi, sa traiesti pana in ultimul minut cu sufletul la gura un meci ce poate decide calificarea. El e constient de ajutorul pe care-l ofera echipei nationale, si asta necesita sacrificiu, iar el este dispus sa-l faca in orice moment. El e constient de rolul sau intr-o misiune asa de importanta si nu regreta nici un pas facut alaturi de echipa nationala.

Pentru a afla mai multe despre aceasta campanie si mesajul ei i-am luat un scurt interviu lui Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director, McCann Erickson.

Jurnalul National: Cat de mult se adreseaza aceasta campanie suporterilor si cat de mult tinteste catre barbati, consumatori de bere?
Alexandru Dumitrescu: Spotul se adreseaza exclusiv barbatilor si, dintre toti barbatii, iubitorilor de fotbal in special. Bineinteles ca vizam consumatorii de bere sau potentialii consumatori de bere.

Sloganul "Prietenii stiu de ce" pare a se traduce printr-un cod secret pe care barbatii il cunosc si la care femeile par a nu avea acces. Nu pica acest tip de abordare intr-o zona extrema, a egoismului masculin?
Intr-adevar, "prietenii stiu de ce" sugereaza un astfel de cod, un set de reguli specifice barbatilor. Nu e vorba despre egoism masculin, e vorba despre un fel de spatiu privat pe care barbatul si-l pastreaza pentru grupul de prieteni din care face parte.

Asa cum multe femei se duc la cumparaturi cu prietenele si barbatii n-au ce cauta acolo, la fel si barbatii ies cu prietenii la bere si, cateodata, sotiile pur si simplu n-au loc. Nu e egoism, dimpotriva, cred ca fara chestiile astea orice relatie se duce repejor de rapa.

Care sunt valorile marcii?
Principala valoarea a marcii e masculinitatea, spiritul barbatesc - cu tot ce are el bun; si mai putin bun, cateodata, pentru unele doamne...

Poate exista in viitor o abordare de genul: "Prietenele stiu de ce" sau femeile nu fac parte din target?
Nu, campaniile Bergenbier nu vizeaza in mod direct femeile. Daca sunt reprezentante ale sexului frumos care rezoneaza la valorile noastre, nu putem decat sa ne bucuram. Probabil ele sunt sotiile ideale.

Nu credeti ca reclama accentueaza prea mult atasamentul fata de fotbal si alcool (bere) atat de mult incat sa creeze targetului o imagine negativa, in sensul ca pun familia pe locul trei?
Personajul nostru nu isi propune sa fie un model. El are un anume stil de viata, care include si doua pasiuni tipic masculine. Deocamdata, n-are familie, asa ca n-are ce pune pe locul trei.

Pana unde poate fi speculat misoginismul intr-o reclama si cum afecteaza asta imaginea marcii?
Misoginismul este o cale pe care au luat-o multe marci care targetau barbati. In afara, aproape in fiecare segment este un brand care se autointituleaza "exclusiv masculin". Desigur, asta poate indeparta femeile si pe unii dintre barbati, dar daca o pozitionare asumata, atunci marca n-are de suferit. Plus ca exista un exemplu celebru al unui baton de ciocolata din Marea Britanie care a avut un mesaj de genul "interzis fetelor", iar femeile s-au batut pe el.

Putem vorbi despre misoginism in cazul Bergenbier?
Noi ne ocupam doar de partea de fotbal dintre teritoriile marcii Bergenbier, asa ca nu sunt cel mai in masura sa vorbesc despre absolut toate campaniile. Dar, ca parere personala, nu cred ca am avut vreun caz in care misoginismul sa depaseasca limita bunului-simt.

SPATIU
"Asa cum multe femei se duc la cumparaturi cu prietenele si barbatii n-au ce cauta acolo, la fel si barbatii ies cu prietenii la bere si, cateodata, sotiile pur si simplu n-au loc. Nu e egoism, dimpotriva, cred ca fara chestiile astea orice relatie se duce repejor de rapa" - Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann Erickson
×
Subiecte în articol: sufletul comertului fotbal bere bergenbier