Un proiect low budget (buget redus), bazat pe talentul actoricesc al actorului Mircea Stoian, o constructie publicitara ce se foloseste de tehnica "misleadingului" (inducerea in eroare), acestea sunt ingredientele spotului realizat de Agentia Violet pentru o noua marca, Miorita Vinars.
In multe cazuri, muzica, efectele speciale, postproductia sunt instrumentele care pot garanta succesul unui spot publicitar. Adevarata provocare vine insa tocmai atunci cand dispui de cat mai putine resurse. Atunci, ideea din spatele conceptului trebuie sa fie surprinzatoare, provocatoare, incitanta, amuzanta. Ultimul spot pentru Miorita Vinars se inscrie cu succes in categoria reclamelor cu un buget mic si cu o realizare spectaculoasa. Este o povestire cu final neasteptat. Un monolog de toata frumusetea ce reuseste sa ne infricoseze, sa ne starneasca curiozitatea, sa ne faca sa ni se opreasca rasuflarea pentru cateva secunde. CRIMINAL DE BUN. Fara a beneficia de un decor extraordinar, primul cadru ne trimite intr-o lume terifianta a criminalilor in serie, ca apoi sa ne tina in suspans, sa vrem sa vedem despre ce este vorba, chiar daca suntem constienti ca imaginile vor fi cutremuratoare. Finalul insa ne linisteste, pasiunea si incarcatura emotionala a monologului nu sunt, asa cum am crezut, in legatura cu vreo crima, singura victima sigura fiind sticla de vinars Mirorita, vechi de 12 ani. Mircea Stoian, actorul ales in urma unui casting atent, a indeplinit cum nu se putea mai bine cerintele acestui spot, deoarece trebuia sa fie un personaj credibil in ambele ipostaze, atat cea de potential "serial killer", cat si cea de oenolog pasionat. Filmarea a avut loc in crama Beciului Domnesc din Odobesti pentru a se crea o atmosfera misterioasa intr-un cadru natural. Autenticitatea si atmosfera sumbra sunt provocate atat de jocul actoricesc, cat si de aburii respiratiei, cadrul fiind parca rupt din filmele hollywoodiene. Succesul acestui spot se datoreaza in mare parte lui Dragos Cazan, directorul de creatie al Agentiei Violet, care e, asa cum a declarat, un pasionat al teatrului si al filmului "Tacerea mieilor". Acesta este probabil motivul care l-a determinat sa si regizeze acest spot, sa iasa exact asa cum si l-a imaginat. Filmarea a durat aproximativ 12 ore, iar casa de productie care a lucrat cot la cot la acest proiect este Tandem Film. Pe langa excelentul joc actoricesc, savoarea si forta spotului sunt date de textul copywriter-ului Adi Diac: "L-am dus intr-o pivnita intunecata. L-am lasat acolo. Din cand in cand coboram sa ma uit la el, sa-i tin companie, dar nu indrazneam sa ma uit la el. Azi se implinesc 12 ani de atunci, a venit vremea sa gust din el... Vinars invechit 12 ani, Miorita XO". Fara a schimba nimic, acelasi text si aceeasi voce ar fi, in opinia noastra, si solutia pentru spotul radio.Citește pe Antena3.ro
SIMPLU, FARA MULT DECOR
|
"Miorita XO este pur si simplu un vinars de 12 ani. Iar asta spune totul. De aceea am ales si aceasta platforma de comunicare extrem de simpla. Nimic mai mult; nici un alt artificiu. Ei bine, acest lucru trebuia sa se vada si din executie. Spotul este simplu, dintr-un cadru, fara muzica, fara prea mult decor, doar personajul si spectatorii. Are o mare nota de sinceritate. Este genul de proiect a carui reusita nu tine de efecte speciale, computere sau modalitati speciale de filmare. Este vorba doar de traire umana si de intensitate", a declarat Dragos Cazan, director de creatie la Violet Advertising.
|