x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Carioca acopera spatiul comunicarii

0
Autor: Alex Anghel 13 Iun 2005 - 00:00
Carioca acopera spatiul comunicarii


O agentie de productie vizuala poate face diferenta in ceea ce priveste calitatea unui print, a unei ilustratii sau a unei fotografii. Ca sa ajunga la profesionalismul executiilor din afara, agentiile de publicitate de la noi trebuie sa constientizeze importanta si contributia agentiilor de productie vizuala.

Exista cazuri in care fotografia publicitara poate salva un concept mai putin reusit si cazuri in care fotografia este eclipsata de ideea creativului. Asta nu inseamna insa ca aceasta din urma este lipsita de valoare estetica. Mai multe despre meseria de productie vizuala in interviul de mai jos, acordat Jurnalului National de Dragos Traistaru, actionar al agentiei Carioca.

Jurnalul National: Cine este Carioca, cand a luat fiinta si de ce Carioca?
Dragos Traistaru: Carioca este o firma infiintata de 4 actionari. Andrei Stoleru, Dragos Coman si Dragos Traistaru, absolventi ai Facultatii de Arte Plastice, care au o experienta de 8 ani pe piata publicitara, timp in care au lucrat ca senior art directori in agentii internationale. Mircea Dicu, absolvent al Academiei de Studii Economice, are o experienta de 5 ani in domeniul vanzarilor. Carioca ofera servicii integrate de productie vizuala, acoperind toate etapele aferente unei realizari de vizual: de la pregatirea si gestionarea intregului demers logistic de productie, supervizarea si realizarea sedintei foto, pana la prelucrarea propriu-zisa a vizualului, fie el foto sau ilustratie. Carioca a luat fiinta acum 3 luni, dar bazele ei au fost puse in decursul a 4 ani. De ce Carioca? - un nume simplu, sincer, fara multa filozofie in spate.

Pe langa faptul ca realizati partea de casting si fotografiile, sunteti si oameni de executie. S-a intamplat vreodata sa vi se propuna sa va ocupati si de partea de creatie?
Carioca se ocupa de realizarea unui vizual, de la productie, executie pana la postproductie. Nu face layout-uri sau creatie la nivel de concept. La realizarea unui vizual, Carioca se implica la nivel de tratare plastica, stil, viziune sau compozitie.

Ati realizat layout-ul pentru Jacobs, de Valentine’s Day. Care au fost reactiile clientului? A fost multumit de lucrare?
Noi la fiecare proiect prezentam un treatment agentiei si clientului, ca lucrurile sa fie clare si sa pastram viziunea agreata pana la finalizarea vizualului. Asa s-a intamplat si in cazul de fata. Totul a decurs conform planului.

Pentru aceasta executie ati avut la dispozitie o singura luna. A influentat acest lucru calitatea lucrarii?
Calendarul l-am stabilit impreuna. A fost cum trebuie pentru toate partile, fara sa afecteze intr-un fel calitatea vizualului sau timing-ul (strategia) clientului.

Credeti ca fotografia publicitara poate compromite cariera unui fotograf, avand in vedere ca ideea este de obicei a art directorului si acesta nu ii prea permite celui dintai sa-si manifeste libertatea de creatie? Ce parere aveti?
Credem ca e gresit pusa problema. Fiecare are o fisa a postului, se completeaza reciproc si in nici un caz nu se concureaza. Important e ca produsul finit sa exprime strategia si conceptul de la care s-a pornit. De exemplu Erwin Olaf are multe fotografii pentru campanii celebre ale unor branduri la fel de celebre: Nokia, Heineken, Diesel, lucrari care sunt mai putin lucrari de autor… dar asta nu inseamna ca sunt lipsite de valoare estetica. Dar tot Erwin Olaf semneaza si ultima campanie Lavazza, campanie inspirata de o serie de lucrari personale, vizualuri la fel de valoroase estetic. Se poate si asa, si asa…

Pe langa domeniul publicitatii v-ati intersectat si cu alte domenii?
Ne intereseaza tot ce tine de vizual. De la un ac pana la o pluta de pescuit intr-o balta.

Ce-si propune Carioca pe viitor?
Carioca isi propune sa devina lider de piata in tot ceea ce inseamna producerea de vizual (productie, postproductie, foto, ilustratie), oferind calitate si solutii la toate problemele pe care le ridica producerea de vizual.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   productie,   carioca

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de