x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ciocolată cu aromă tare de manele

0
Autor: Eliza Dumitrescu 08 Mai 2008 - 00:00
Ciocolată cu aromă tare de manele


Rom, una dintre primele mărci care au recurs la tri­miteri către “Epoca de Aur”, se poziţionează iarăşi singular pe piaţa foarte competitivă a ciocolatei. Rom mizează tot pe “Senzaţii tari, româneşti”, numai că acum sînt de dată recentă.

Rom, una dintre primele mărci care au recurs la tri­miteri către “Epoca de Aur”, se poziţionează iarăşi singular pe piaţa foarte competitivă a ciocolatei. Rom mizează tot pe “Senzaţii tari, româneşti”, numai că acum sînt de dată recentă.

 

Reclama începe cu “reverie”, un loc comun al reclamelor la ciocolată. Tînăra din staţia de autobuz muşcă din ba­tonul de Rom şi este...  transpusă. Iaht, soare, bronz, toate ingredientele evaziunii publicitare sînt la locul lor. Dar iată că intră în cadru un in­divid care aduce foarte bine a bărbat Bergenbier tratat în cheia con­se­cinţei extreme. Din casetofonul aruncat pe umăr se revarsă fără milă o ma­nea: “Să moară duşmanii mei/ că am faimă la femei/ am jeepane şi-am parai/ şi-am costume de Dubai”. Tînăra este smulsă din reverie şi re­ad­usă cu picioarele pe pămînt, în sta­ţia de autobuz unde începuse aven­tura sa culinară….. În ciuda evi­dentei gri­mase de neplăcere, tînă­ra mai muşcă o dată din ciocolată şi reu­şeşte chiar să zîmbească. Ceea ce ne face să presupunem că reclama se adresează unui nou tip de femeie degustătoare de ciocolată. O persoană care reuşeşte să depăşească cu umor realităţile “tari”, ro­mâ­neşti, din contemporaneitate, oricît de greu digerabile ar fi ele.

Adela Dan, Senior Copywriter la McCann Erickson, ne-a explicat de ce agenţia care se ocupă de contul Rom a ales să dea un alt curs conceptului “senzaţii tari”.
 

  • Jurnalul Naţional: De ce aţi renunţat la asocierea cu Epoca de Aur, un concept care a dat nişte campanii cu impact?

Adela Dan: Lumea merge înainte. Şi noi cu ea. Iar pentru o mare parte din targetul nostru născut în democraţie, comunismul înseamnă Che Guevara şi cîteva secvenţe cu  James Bond torturat de comunişti să spună secrete capitaliste. Şi cam atît.
 

  • Aţi considerat că “Epoca de Aur” şi-a epuizat po­ten­ţialul?

Nu neapărat, dar am simţit nevoia să mergem mai departe. Şi noi, şi consumatorii.
 

  • După spotul “Iahtul” urmează şi alte componente ale campaniei?

Căldura şi entuziasmul cu care a fost primit acest spot ne obligă la mai mult. Şi la mai bine.  Dar e o surpriză pe care o pregătim cu grijă fanilor acestui brand.

 

  • Este recursul la manea un nou trend în publicitatea locală?

Sper că nu. Dar, în condiţiile unei globalizări atroce a co­mu­ni­că­rii supervizate în sedii aflate la ani-lumină de România, recursul la românism şi farmec local este mai mult decît binevenit. Conceptul propriu-zis nu s-a schimbat, a rămas tot “Senzaţii tari ro­mâ­neşti”, doar execuţiile au evoluat temporal.

 

  • Care este direcţia în care va evolua “Rom”?

În singura direcţie valabilă pentru acest brand atît de drag mie: românismul.

 

Brand ROMânesc manelizat

“Cred că Rom nu a fost nici­odată anonim sau, poate cel mult în prima lună de cînd a fost lan­sat, în negura anilor 1964. Rom a fost dintotdeauna un brand, chiar şi înainte de 1989, doar că atunci nu avea nimeni noţiunea de brand. Tocmai de aceea cred că e meschin să ne asumăm noi naş­te­rea acestui brand. Noi doar l-am scos din sertar, l-am scuturat de praf şi l-am pus din nou în valoa­re, aşa cum fac anticarii. A evoluat firesc pentru un brand născut în plin comunism, trecut prin Re­voluţie şi împlinit în capitalism, respectînd însă un adevăr validat prin succesul campaniilor Rom şi care nu poate fi contrazis de ni­meni, niciodată: Rom este un brand pur românesc. Conceptul propriu-zis nu s-a schimbat, a ră­mas tot «Senzaţii tari româneşti», doar execuţiile au evoluat temporal”, a declarat Adela Dan, senior Copywriter la McCann Erickson.

 

eliza.dumitrescu@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   brand

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de