x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Creativitatea digitala castiga tot mai mult teren

Creativitatea digitala castiga tot mai mult teren

28 Iun 2004   •   00:00

SUFLETUL COMERTULUI

In 2004, nici print-ul si nici spotul nu au entuziasmat, pe masura asteptarilor, nici juriul, nici publicul participant. In schimb, Media si Cyber au fost cele doua sectiuni care au suscitat interes sporit, atat in termeni de numar al lucrarilor inscrise, cat si de calitate a acestora.
CLAUDIA CURICI

O sectiune care acum 4 ani nici nu exista este acum celebrata de nici mai mult, nici mai putin decat "2 Grand Prix", prin doua lucrari de exceptie, cu un impact care a demonstrat ca interactivitatea poate genera reactii nebanuite. E semnul ca Cyber "a atins un nou nivel si incepe sa i se acorde atentia cuvenita", a spus presedintele juriului la aceasta sectiune, Bob Greenberg. De remarcat, de asemenea, accentul pe responsabilitate si pe rol social al publicitatii, aceasta tema a festivalului fiind usor de regasit nu doar la seminarii, ci si in multe dintre lucrarile premiate.

Nike - culoare locala

"Faimosul Oso (referinta se face la ursul din Madrid, intruchipand o legenda spaniola - n.r.) a scapat. Daca il vezi, fugi". Acesta este laitmotivul si conceptul creativ folosit pentru website-ul ce promoveaza cursa Nike San Silvestre 2003. Agentia Villas & Rosas a ales sa foloseasca o adaptare a unei legende locale pentru a da clientului (American Nike) un suflu original si pentru a motiva publicul sa treaca la actiune: alergatorul devine, din vanat, vanator al ursului. Desi adaptat spiritului spaniol, site-ul construit dupa conceptul celor de la Villas & Rosas pastreaza intact ADN-ul marcii Nike. Toate aceste elemente, combinate cu o executie tehnica si grafica de exceptie, au facut din acest website unul dintre cei doi castigatori ai premiului cel mare. Pentru a putea vedea acest site, intrati pe adresa www.doubleyou.com.

500 de mesaje - un copac

Prin website-ul prin care NEC, lider mondial in IT si Telecomunicatii, isi promoveaza campania Ecotonoha ("ecologie prin cuvinte"), se demonstreaza, o data in plus, cat de mare este puterea acestui medium. Campania, care ii invita pe vizitatorii site-ului sa trimita mesaje catre copaci virtuali, in schimbul carora compania planteaza copaci reali, este exemplificarea ca "aceasta industrie poate face ce nici o alta nu poate", a spus Kevin Flatt, membru al juriului. Pentru campania din 2004 vor fi plantati in Insula Kangaroo, Australia, 609 copaci, ca urmare a 60 997 mesaje primite de la sustinatori. Nec Media Products Tokyo, agentia "vinovata" de conceptul creativ si de executia acestui site a fost premiata si ea cu un Grand Prix. Adresa site-ului este: http://www.nec.co.jp/eco/en/ecotonoha/index.html

Presa si outdoor

Simple si usor de inteles, dar si o umbra de zambet, acestea au fost criteriile dupa care juriul a ales cine sa castige premiul cel mare la sectiunile Presa si Outdoor, a declarat Piyush Pandey, presedintele juriului. La sectiunea Presa, premiul s-a dus in vistieria BBD Londra, gratie lucrarii "Politistii". Lucrarea ne demonstreaza ca printr-un vizual simplu si clar se poate transmite un continut suficient de consistent incat sa transmita si sa sustina valorile marcii (Volkswagen). La sectiunea Outdoor, premiul cel mare a fost castigat de agentia J Walter Thompson Kuala Lumpur, cu o reclama la Canalul 9 TV Malaiezia. "Una dintre cele mai proaspete idei pe care le-am vazut", spune Gavin Kellet (UK), membru al juriului, referindu-se la aceasta lucrare. Cu toate acestea, juriul a fost dezamagit de cantitatea si calitatea inovatiei la aceste sectiuni. "Nimic zguduitor", a spus Piyush Pandey. Nici la capitolul umor, concurentii nu au stat prea bine: "Anul acesta am cautat mai multe zambete dar, din pacate, nu am gasit", a declarat Ian Grais, membru al juriului (Canada).

Timpurile grele par sa inspire creativitatea

"Cu totii stim ca publicitatea nu se intampla intr-un vacuum. Societatea, conditiile economice, deci viata de zi cu zi joaca un rol urias" (Calvin Soh, Creative Director, Fallon Asia).

Singapore, Hong Kong sau China sunt tari care atrag atentia din ce in ce mai mult, din punct de vedere economic. Si cum o piata in plina dezvoltare este o matca buna si pentru publicitate, se intelege interesul tot mai mare acordat Asiei. Realitatea industriei in aceste tari nu este insa una tocmai sanatoasa, agentiile fiind nevoite, in primul rand, sa duca o lupta de supravietuire. "Cred ca majoritatea agentiilor din Hong Kong nu mai stiu incotro se indreapta", spune Chris Kyme, Managing Partener "Bang!", o agentie reputata din Hong Kong. Calitatea muncii este mult diminuata atunci cand se urmareste numai atingerea unor cifre. Cat despre China, o piata uriasa, de neoprit, atat de diversa, ea va juca un rol deosebit de important pe piata asiatica: "Viitorul va fi China, in termeni de piata. Exista o mare de talente infometate" (Stanley Wong, designer, China).

Cum in unele aspecte si situatia Romaniei este similara, ramane de vazut daca predictiile facute la seminarul organizat de Dentsu, cea mai mare retea de publicitate din lume, se vor adeveri. Dar, avand in vedere evolutia rapida pe aceste piete, Singapore fiind tara cu cea mai mare densitate a agentiilor de publicitate, lucrurile par sa merga intr-o singura directie: estul si vestul isi vor imparti laurii, cel putin in termeni de publicitate.
×
Subiecte în articol: sufletul comertului