x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Doua din patru: Mama Leone si Hanul ars

Doua din patru: Mama Leone si Hanul ars

29 Sep 2004   •   00:00

Una dintre cele mai productive agentii din ultima vreme este Next Cap. In momentul de fata, trei campanii, pentru trei marci diferite ce ruleaza pe ecrane, poarta semnatura lor (Murfatlar, Connex si Hanul Ars).

UNA CALDA, UNA RECE. Promotia "Actionar la Murfatlar" doreste sa aduca putina relaxare financiara in casele romanilor. Astfel, castigatorul promotiei de anul acesta va deveni actionar la Murfatlar, urmand a primi lunar cate 1.000 de dolari pe viata. Si inevitabilele "mii de alte premii". In ceea ce priveste conceptul creativ al acestei campanii, NextCap apeleaza in realizarea ei la o realitate simpla: societatea romaneasca are nevoie de oameni prosperi, care sa se obisnuiasca cu luxul, nu doar sa viseze la relaxarea, rafinamentele si capriciile oferite de o pozitie sociala inalta, ci si sa se bucure de toate acestea.

Problema este ca procesul perceptiei nu functioneaza tot timpul in liniile in care ne-am dori. Spotul cu pricina ne prezinta o incantatoare domnisoara care serveste cu vin actionarii de la Murfatlar, iar acestia se bucura de placerile vietii, datorita statutului lor. Pentru unii pare mai greu sa-si imagineze ca ar putea fi unul dintre ei. Pentru cei mai putin carcotasi si dedati cu mecanismele publicitare, fireste, spotul e doar conventie, o alta maniera de a comunica o promotie. Naratiunea este sustinuta, magistral de altfel, de coloana sonora oferita de celebrul "Mama Leone" al lui Bino Arico. Pe scurt,un spot care iese din liniile clasice si care depaseste inconvenientul spotului anterior, adica asemanarea cu un concept Sony (angajatii care resimt satisfactia ultima in multumirea clientului).

UN RITM CUNOSCUT. Trecand mai departe la Connex, conceptul creativ pare sa fie cunoscut, ba chiar premiat la Cannes. Alergatura apartine marcii Nike (tag), cu singura diferenta ca actorii din acel spot goneau care mai de care sa ocupe un loc pe scaun, in fuga unei leapsa asumata de o intreaga comunitate, ideea creativa fiind aceea de dinamism si de competitie. In spotul pentru Connex toti alerga dupa priza, comunicand astfel abundenta minutelor gratuite ce or sa vina si or sa ne descarce telefonul. Tehnica folosita este aceea de consecinta extrema.

In sfarsit, spotul la Hanul Ars ne aduce aminte de calitatea executiei creative Next Cap. Aceeasi actori din primul spot se delecteaza ascultand Radio Romania Cultural, impartasindu-si unul altuia visele pe o statueta ce urmeaza sa fie topita. Chiar daca Next Cap este pe drumul cel bun, nu putem sa nu ne punem problema macar in termeni de coincidente, avand in vedere ca doua concepte din patru se regasesc foarte usor in spoturi cunoscute si premiate. (Alex Anghel)

×
Subiecte în articol: sufletul comertului