x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Educatia nu se face cu telecomanda

Educatia nu se face cu telecomanda

17 Noi 2004   •   00:00

O noua campanie tv ne-a atras atentia, asa ca am supus-o analizei. Campania de constientizare este comandata de CNA, consiliu care protejeaza inocenta copilului, dar si a agentiei Media One. O agentie de care nu s-a mai auzit pana acum, dar care se pare ca a fost considerata cea mai potrivita pentru campania pe care o deruleaza CNA pentru respectarea recomandarilor audio-vizuale.

ALEX ANGHEL

MORALA. Un parinte trebui sa se gandeasca intai la educatie
Pana acum, campania tv cuprinde doua spoturi. Conceptul creativ al celor doua spoturi se vrea a fi unul de constientizare a importantei recomandarilor CNA, precum si al efectelor negative pe care le-ar putea avea incalcarea acestora. Aceasta campanie se adreseaza parintilor. Ei ar trebui sa fie mult mai atenti la programele pe care le urmaresc copiii lor pentru a le proteja inocenta. Cu alte cuvinte, televizorul perverteste juniorul.

PUTIN DIN TOATE. Sa incepem cu primul spot. Aici sunt prezentati copii in diferite ipostaze: unul canta la teava de la aspirator, altul se joaca pe afara, in ideea atat de folosita (vezi ING) ca-si doresc sa devina cineva (cantareati, vedete etc). Imaginea finala este aceea a unor copii care deseneaza pe asfalt (vezi casa de copii nu e acasa Satchi&Satchi), cadrul se opreste pe o fetita care deseneaza niste monstri. Sloganul: Protejeaza inocenta copilului tau. Concluzia este aceea ca nerespectarea recomandarilor au impins-o pe biata fetita sa se manifeste artistic asa de inspaimantator. Parintii ar trebui sa se sperie vazand aceste imagini sau sa fie invidiosi pe talentul fetitei din spot, talent pe care poate copiii lor nu-l au?

DUS LA EXTREM. Conceptul celui de-al doilea este de-a dreptul socant: O fetita care butoneaza telecomanda sufera anumite transformari sau mai bine zis desfigurari. Ideea pe care agentia o subliniaza este aceea a efectelor pe care le au anumite programe in plan fizic. Ceea ce este curios este faptul ca noi ne asteptam sa vedem anumite transformari in plan psihic si nicidecum in cel fizic. Impactul vizual al acestui spot este cel care poate speria si afecta in plan psihic chiar si un adult. Ce concluzii ar trebui atunci sa tragem? Daca adultii sunt afectati de acest vizual, atunci cum ar mai putea acestia sa protejeze inocenta copiilor lor? Nimeni nu contesta faptul ca aceasta campanie nu ar trebui sa fie socanta, insa sunt multe alte feluri de a soca. Conceptul trebuie sa fie totusi in concordanta cu ideea campaniei, astfel incat vizualul sa nu eclipseze mesajul.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului