x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Effie - Publicitatea la 360 de grade

Effie - Publicitatea la 360 de grade

de Alex Anghel    |    Eliza Dumitrescu    |    13 Ian 2007   •   00:00
Effie  -  Publicitatea la 360 de grade

O perspectiva completa asupra demersului creativilor. Spre deosebire de festivalurile care premiaza in primul rand creativitatea, Effie are in vedere mai ales eficienta fiecarei campanii.

O perspectiva completa asupra demersului creativilor. Spre deosebire de festivalurile care premiaza in primul rand creativitatea, Effie are in vedere mai ales eficienta fiecarei campanii. Aici se castiga pe rezultate masurabile, deoarece sunt premiate solutiile creative care vand cel mai bine.

De curand s-au incheiat inscrierile pentru campania publicitara a Effie 2007. Castigatorul se va anunta spre sfarsitul acestei luni, si aici ar putea aparea un element-surpriza, intrucat competitia nu a fost deschisa doar agentiilor, ci si unor creativi independenti si chiar studentilor inspirati. Pentru al patrulea an de Effie se asteapta o crestere a interesului industriei, evidenta in numarul mai mare de lucrari inscrise. Felix Tataru, presedintele IAA (International Advertising Association), a raspuns la cateva intrebari privind editia de anul acesta a festivalului.

Jurnalul National: Ce asteptari aveti de la aceasta editie Effie?
Felix Tataru: Intr-o economie exploziva ca a Romaniei, in care inca mai este mult pana la masa critica, comunicarea, cu siguranta, face diferenta si influenteaza consistent cresterea afacerilor. Ma astept la 100 de inscrieri fata de 69, anul trecut si mai multe categorii fata de anii precedenti. Pot spune despre cazurile inscrise la Effie ca toate reprezinta un succes, in care relatia de parteneriat intre business-ul clientului si strategia de comunicare propusa de agentie a functionat si a dat rezultate.

Ce agentie de publicitate se va ocupa de imaginea festivalului?
Inca nu se stie. Comitetul de organizare a organziat un pitch ale carui rezultate vor fi anutate spre sfarsitul acestei luni.

Care credeti ca va fi categoria unde se va da cea mai mare concurenta?
Cred ca "Bauturi alcoolice" este categoria cea mai dezbatuta.

Transparenta

Ce credeti ca este mai important pentru imaginea unei agentii: un premiu pe creatie sau unul pe eficienta?
Effie, cu siguranta. Peste ani va exista un singur festival Effie si cateva de creatie. Cred ca festivalurile de creatie sunt festivaluri de incalzire pentru Effie, care reuseste sa defineasca actul publicitar complet, alte festivaluri definesc de cele mai multe ori doar interesul creativilor.

Cat au crescut in termeni de notorietate si importanta premiile acestui festival? Sunt aceste premii carti de vizita pentru agentiile de publicitate?
Cu siguranta, pentru agentii, aceste premii reprezinta o carte de vizita, pentru ca marcheaza o reusita. Mai mult decat atat, nu de putine ori mi-a fost dat sa citesc CV-uri ale unor oameni de marketing in care erau mentionate trofeele Effie.

Pana anii trecuti, eficienta a venit ca rezultat al creativitatii. Credeti ca pot exista campanii mai putin creative, dar spectaculoase din punct de vedere al productiei, care pot castiga premii pentru eficienta?
Bineinteles ca da. Au si fost cateva cazuri nu foarte creative, dar foarte spectaculos produse care au vandut foarte bine si au luat si un Effie (exemple: Dorna, Kandia etc.). Categoria "promotii" este si mai graitoare. Insentivarile (nr motivatii promotionale) vand. A nu se face confuzie intre creativitate si ad-uri (reclame) premiate pe la festivaluri, deoarece nu acelea vand.

Ce reprezinta pentru GMP acest festival si pentru Felix Tataru, presedinte IAA?
Pentru GMP, Effie e ca un moment de bilant al unui an de succes. De aceea, vom si inscrie cateva din cazurile de anul acesta si speram sa fie premiate. E drept ca nu toate cazurile de succes pot fi inscrise la Effie din motive de confidentialitate a datelor. Cred ca temerile din partea unor clienti sunt exagerate, in primul rand pentru ca sistemul este foarte sigur si de cele mai multe ori se dau doar procente, si nu cifre absolute. Pe de alta parte, cred ca prea am ajuns sa ne temem ca suntem urmariti, fara sa ne urmareasca cineva, mai ales in contextul in care ne indreptam spre o transparentizare a pietei, transparentizare care functioneaza de mult timp pe pietele din Uniunea Europeana. Pentru IAA, Effie este mijlocul prin care industria isi creeaza repere si standarde, neuitand de rolul formator pe care il are pentru juniorii din industrie si aspirantii la acesta. Sa nu uitam ca industria de marketing si comunicare are un deficit al fortei de munca profesioniste.

A devenit acest festival un semn al maturitatii industriei de comunicare din Romania?
E un semn al maturizarii ca proces, nu al maturitatii. Mai avem multe de invatat. Bine insa ca s-a format un trend ascendent.

Recomandare
"Cu siguranta, pentru agentii, aceste premii reprezinta o carte de vizita, pentru ca marcheaza o reusita. Mai mult decat atat, nu de putine ori mi-a fost dat sa citesc CV-uri ale unor oameni de marketing in care erau mentionate trofeele Effie"

Reusita
"Intr-o economie exploziva ca a Romaniei, comunicarea, cu siguranta, face diferenta si influenteaza consistent cresterea afacerilor. In cazurile inscrise la Effie, relatia de parteneriat intre business-ul clientului si strategia de comunicare propusa de agenti a functionat"

Diferenta
"Au fost cateva cazuri nu foarte creative care au vandut foarte bine si au luat si un Effie. Categoria «promotii» este si mai graitoare. A nu se face confuzie intre creativitate si ad-uri premiate pe la festivaluri, deoarece nu acelea vand"
×
Subiecte în articol: sufletul comertului effie