x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Fapta si rasplata

0
09 Aug 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI

Berea populara are o noua campanie de promovare desfasurata sub sloganul: "Dupa fapta si rasplata".

Marca Noroc s-a nascut postrevolutionar, drept competitie pentru veterana Bucegi. Dupa cateva campanii inegale ca valoare contul de la Interbrew a intrat pe maini bune: Headvertising semneaza azi noua campanie "Dupa munca si rasplata".
TANIA COHN, ALEX ANGHEL

Filmul rapid al solicitantei zile de lucru a unui taximetrist roman - cu "munca, munca, munca, munca" drept fond sonor pentru 25 de secunde - si un final relaxant, in care harnicutul nostru se odihneste binemeritat in fata unei beri, pe inserat, e povestea spotului tv.

Spotul vine sa sustina transformarea Noroc atat la nivelul produsului - acum pe piata sub o noua reteta - , cat si la nivelul aspectului sticlei si al etichetei, in contextul realizarii unui "lifting" al marcii, in 2003, prin spoturile "Paturica", "Vanatorii" si "La iarba verde" (pentru lansarea berii la sticla de plastic).

TRADUCE POZITIONAREA. De apreciat e si sloganul, care, pentru prima oara dupa multa vreme, nu copiaza pozitionarea, ci traduce spiritul populist pe care mizeaza brief-ul, intr-o vorba romaneasca istet reinterpretata: "Dupa munca si rasplata".

"Sloganurile succesive ale marcii Noroc au fost si sunt o foarte fidela exprimare a pozitionarii acestei beri. "Cea mai buna bere populara", slogan mostenit in momentul in care am preluat marca, era exact pozitionarea in segment luata cu "Ctrl C, Ctrl V" si pusa ca atare sub logo. Insa din package (ambalaj, forma sticlei - n.r.), din executiile de lansare - altminteri memorabile in randul targetului - si din asocierea marcii cu un anumit tip de "mediu", ea a inceput in timp sa fie perceputa drept "berea oamenilor modesti", modesti mai degraba la figurat decat la propriu. Lucru confirmat de niste studii de piata recente care ne-au pus pe ganduri. Si pe lucru", lamureste Serban Alexandrescu, Directorul de Creatie al agentiei.

ROMANUL TRAGE CHIULUL. De obicei, in reclamele la bauturi care vizeaza oamenii mai modesti, sunt exploatate - autoironic, in cazurile fericite - momentele in care romanul "trage chiulul", ori de la munca (vezi Unirea, Hanul Ars), ori de la indatoririle casnice (vezi Golden Brau). Frumusetea, in cazul Noroc, tot o bautura populara, e ca spotul prezinta romanului o alta atitudine legata de raportul "munca - relaxare", si ea, cat se poate de credibila. Iar asta, fara sa renunte la umor. Astfel, rolul de formator in plan social al publicitatii nu e lasat de izbeliste, implinind un orizont de asteptare intr-ale evolutiei comunicarii, despre care vorbesc la unison si Wally Olins si Jaques Seguela.

BERICICA SI RESPONSABILITATEA. In "On brand" - britanicul, si-n ultimele volume - francezul, anunta ca pasul urmator pe care-l va face publicitatea se va materializa in abordarea responsabila a oricarui act de comunicare.

La noi, teama ca responsabilitate inseamna automat si mesaje plictisitoare, enervante sau dascalitoare ii determina pe cei mai multi creativi sa elimine din start functia educativa si rolul social al publicitatii. Prin spotul "Dupa munca si rasplata", in care relaxarea si, o data cu ea, bericica bine meritata vin abia la capatul unei zile de munca, Headvertising demostreaza, cum ne-a obisnuit, ca se poate sa le iei in calcul pe toate: de la umor pana la promovarea (de subtext) bunelor obiceiuri de consum.

RISCURI. Acum nu ramane decat sa se sesizeze CNA-ul, cu un comentariu privind bautura la volan, de vreme ce personajul spotului e un taximetrist. Pentru cei care iau mot-a-mot spotul, e de amintit ca la fel ca literatura, publicitatea e o conventie. Si daca acestia o tin mortis, cum ca spotul la "Noroc" e "felie de viata", le sugeram sa remarce ca personajul nostru merge la bere dupa incheierea programului.

DETALII

"Executia este una "de tranzitie", in care am pastrat castingul vechilor spoturi, dar care dramatizeaza noul concept de comunicare. In timp, vrem sa evoluam catre un target mai tanar (adica "mai putin in varsta") si sa consolidam pozitionarea de "relaxarea de dupa munca", atat prin noi executii tv cat, mai ales, prin metode alternative, mai putin conventionale, de branding si comunicare." (Serban Alexandrescu, Director de Creatie, Headvertising)

ISTORIC

  • Newmarkt, Bucegi, Burger sunt marcile concurente ale Noroc.
  • "Noroc" a fost gandit si lansat de Interbrew impreuna cu agentia Leo Burnett in mai 2000.
  • Salonul de creatie Headvertising a preluat contul in 2003.
  • "Hai Noroc si la mai mare", "Cea mai buna bere populara" si "Dupa munca si rasplata" au fost, cronologic, cele trei sloganuri ale marcii de bere Noroc.
  • Celelalte marci active ale Interbrew sunt Stella Artois, Beck’s, Bergenbier si Caraiman.
  • Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   noroc,   munca

     



    Mai multe titluri din categorie

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
    Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
    Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
    Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
    Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans
    O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
    Serviciul de email marketing furnizat de