x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Farmacistul - acest purtator de cuvant

0
18 Aug 2004 - 00:00
Farmacistul  -  acest purtator de cuvant


Pentru zilele delicate - nu neaparat acelea la care face aluzie spotul la tampoane igienice - ci acele zile cand nu ti-e bine de-a binelea, solutia de compromis e o fuga la farmacie. Si de-aici incepe domeniul comunicarii medicale.

CLAUDIA CURICI

Teama de medic ne pune de cele mai multe ori, atunci cand avem o problema de sanatate, fata in fata cu farmacistul.

El este cel care ne alina, pe moment, ce-i drept, suferinta, recomandandu-ne un medicament pentru care nu este nevoie de prescriptie medicala. Cum decide el daca pentru durerea de cap recomanda Nurofen, Saridon, Aulin, Aspirina sau Paracetamol?

Si in cazul medicamentelor, lupta comunicatorilor pentru a castiga simpatia si increderea celor carora li se adreseaza se da pe mai multe fronturi: direct la consumator (putine sunt insa produsele care fac acest lucru, prin spoturile tv, radio sau in presa scrisa), la farmacii si la medici.

Directia spre care se indreapta deci atentia comunicatorilor din acest domeniu sunt in principal farmacistii si medicii.

AGENTII SPECIALIZATE. Desi la noi inca putine la numar, agentiile specializate pe comunicarea medicala sunt din ce in ce mai solicitate. Medic One, Wellcare, Medes sunt cateva dintre numele consacrate, in vreme ce Exmedico, infiintata de Doru Spataru, a intrat si ea, de curand, in competitia din interiorul acestei nise: comunicarea din domeniul farmaceutic si medical.

"In general - considera Doru Spataru - exista o tendinta de a aborda comunicarea medicala ca si cum medicii sau pacientii ar veni de pe alta planeta si ar avea nevoie de cine stie ce sofisticari speciale. Aceasta este o opinie relativ gresita pentru ca si ei sunt oameni si reactioneaza si ei la emotie, simboluri, comparatii…

Sigur ca domeniul fiind mai special este nevoie de cunoasterea, uneori in detaliu, a modului in care medicamentul respectiv rezolva problema medicului si ofera beneficii pacientului.

Alta diferenta in construirea mesajelor provine din modul in care se face "cumpararea" medicamentelor. Este vorba de fapt de "vanzare prin recomandare".

Pacientul "cumpara" numai ce ii este recomandat de medic si/sau farmacist. Acest triunghi trebuie motivat si misiunea agentiei este aceea de a gasi mesaje valabile pentru toti cei trei factori implicati in actul de vanzare-cumparare."

EMOTIA SI BULINUL. In lupta pentru castigarea clientilor intra nu numai produsul in sine si deci firma producatoare, dar si farmacia care il comercializeaza.

Acest lucru a determinat lanturile de farmacii sa lucreze foarte mult la imagine, incercand sa atraga mai intai prin emotional - o nisa mult mai generoasa pentru diferentiere - si abia apoi prin rational.

Sicomed, ca producator, este initiatorul unui program la nivel national numit "Sanatate si credinta" (in parteneriat cu Patriarhia Romana), dar si sustinatorul tinerilor muzicieni romani, oferind burse pentru o serie de cursuri sustinute de profesori de talie mondiala. Fundatia Sensiblu a primit de curand premiul "Oameni pentru Oameni" pentru programul Casa Blu, ce are ca obiect de activitate sprijinirea femeilor aflate in situatii de criza. Help Net deruleaza o serie de campanii cu impact social, in care este abordata problema natalitatii si a maternitatii. Pe de alta parte, aspectul rational nu este ignorat, reducerile, concursurile si fidelizarea prin carduri folosindu-se ca metode de atragere a clientilor pe termen scurt.

DE-A V-ATI ASCUNSELEA. Pentru ca domeniul se dezvolta, creativitatea privind metodele de promovare nu are practic limite, in afara de cele impuse de reglementarile Agentiei Nationale a Medicamentului.

"Mistery shopper" (cumparatorul misterios) este un tip de campanie abordat de Frontline Marketing, "un concept interesant, spune Doru Spataru, care motiveaza farmacista in decizia ei de a recomanda cu prioritate medicamentul optim pentru afectiunea pacientului".

In ce consta campania? Un "fals cumparator" cere farmacistului sa-i recomande un medicament pentru o anumita afectiune. Daca farmacistul ii recomanda medicamentul pe care acesta il promoveaza este recompensat.

DECLARATIE

"Rezultatul campaniilor? Oamenii se bucura mai ales de faptul ca sunt tratati "prieteneste", isi cunosc farmacistul, la care se intorc ori de cate ori au o problema, si, cel mai important lucru, se intorc acasa cu incredere in privinta sanatatii lor" - Ondina Chiru, Corporate PR, Help Net

EXEMPLE

"Imaginea pe care o promovam reliefeaza atitudinea noastra deschisa, calda, pe care o avem in relatia cu pacientii nostri. Farmacia este un loc in care comunicarea se preface incet-incet in confidenta si de aici in incredere. Daca nu ai incredere in competenta si intelegerea omului din fata ta, nu te mai intorci a doua oara.

Acesta a fost si conceptul care a stat la baza programului Help Net Confident, care incearca sa ofere informatii pe teme de sanatate intr-un mod cat mai atractiv si mai deschis, sa coboare medicul in farmacie si sa constientizeze nevoia de sanatate pe care o avem toti." (Ondina Chiru - Corporate PR, Help Net)
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de