Grapefruit, o companie de branding si identitate a corporatiilor ce joaca un rol activ in comunitatea profesionala, si-a deschis o filiala si in Bucuresti.
Jurnalul National: In ce an ati inceput activitatea?
Stefan Liute: Grapefruit a fost infiintata in 1999 in Iasi ca un mic parteneriat creativ intre Marius Ursache, Stefan Liute si Laurian Gridinoc. Am fost primii din Romania care am spus si am facut multe despre identitatea corporatista si de brand, naming si manuale de brand. Continuam si astazi sa deschidem cai, sa cream tendinte si sa fim emulati de cei mici si de cei mari.
Care este formula in care activati in prezent? Care sunt parteneriatele pe care le aveti in momentul de fata?
Grapefruit este o agentie independenta, care stabileste parteneriate per proiect cu diverse agentii de comunicare / marketing din tara si din strainatate.
Am inteles ca de curand ati deschis si un sediu la Bucuresti. Care este echipa care activeaza aici si de ce a simtit Grapefruit nevoia sa fie prezenta si in Capitala?
Cresterea numarului clientilor din Bucuresti si a complexitatii proiectelor pe care le desfasuram impreuna cu ei a impus prezenta noastra permanenta in Bucuresti.
Echipa Grapefruit din Bucuresti este acum in formare si se va axa pe activitatea noastra principala de consultanta de branding.
Cum se pozitioneaza Grapefruit pe piata de branding din Romania?
Grapefruit ofera procese de lucru ce patrund in miezul problemelor, prin strategie pe baza careia se poate actiona, prin simboluri pline de semnificatie si prin dispozitive utilizabile.
Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat Grapefruit este o agentie de top, care face ca brandingul sa conteze cu adevarat - atat pentru sine, cat si pentru clientii ei. Calitatea si portofoliul ne recomanda ca o agentie premium.
Citește pe Antena3.ro
Ati reusit sa creati o identitate vizuala occidentala unei marci traditionale (Antibiotice), cu o imagine invechita. Care au fost efectele acestui proces de rebranding?
E destul de devreme pentru niste rezultate exprimabile in cifre. Insa noua identitate de brand (logo, slogan) a facut sa se vorbeasca despre brandul Antibiotice atat in interiorul, cat si in exteriorul companiei. Oamenii vor sa stie ce e acela brand si ce inseamna brandul Antibiotice in particular. Asta mi se pare un castig enorm pentru companie, atat ca organizatie, cat si ca afacere.
Care este atitudinea pe care o adoptati referitor la procesul de se-lectie a clientilor? Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un client pentru a beneficia de serviciile Grapefruit?
Cred ca suntem la fel de selectivi ca si ei, pentru ca am fost dintotdeauna in pozitia privilegiata de a ne alege clientii. Nu punem conditii clientilor nostri, dar ii preferam pe cei care iau rapid decizii bine motivate, isi tin cuvantul, accepta si ofera critici constructive si inteleg ca rolul unei agentii de branding nu este sa satisfaca gusturile sau orgoliile personale, ci sa transforme organizatia (compania) respectiva intr-una mai buna.
Care este competitia Grapefruit in Romania?
Futurebrand, Brandient si Branzas.
Grapefruit a acordat o atentie deosebita procesului de naming pentru branduri si companii. Care sunt brandurile sau companiile care s-au bucurat de notorietate intr-un timp relativ scurt in urma unui botez in care nasii ati fost voi?
Velfina, in special in Europa (unde vinde majoritatea produselor sale). Bunna (brand de produse lactate), pe piata regionala unde este prezent. Am realizat o serie de nume pentru clienti din Statele Unite, dar care nu au inca rezonanta pe piata din Romania, insa care s-au impus in nisele lor de afaceri din America.
"Nu punem conditii clientilor nostri, dar ii preferam pe cei care isi tin cuvantul, accepta si ofera critici constructive" - Stefan Liute, Strategy Director Grapefruit