Publicitar, consilier al oamenilor de stat care au schimbat fata secolului XXI, scriitor, Jaques S...gu...la e, in fine, aproape o institutie. Seducator atunci cand vorbeste despre publicitatea in mediul politic, discursul lui S...gu...la rastoarna uneori perspectiva previzibila, pentru ca alteori sa puna punctul pe i.
TEODORA MIGDALOVICI
Jacques Seguela: Asa este. Dincolo de consultanta de imagine pentru Franta si FranIois Mitterand, de care m-am ocupat ani buni, am sustinut cauza celor care luptau, la scurta vreme dupa caderea comunismului, pentru instaurarea unui regim democratic. Uneori consultantii au si ei reverii, idei si cauze in care cred, de aceea am acceptat (uneori pro domo - n.r.) sa-i ajut pe cei care pledau pentru schimbare. Polonia, Ungaria, Slovenia, Austria, Bulgaria sunt exemple. In acest din urma caz, am fost solicitat de Simeon, fostul rege al Bulgariei, care m-a intrebat daca are sens sa candideze pentru pozitia de prim-ministru. L-am incurajat, pentru ca populatia il credita (conform sondajelor, 40% din cei intervievati pledau favorabil pentru revenirea la putere, e drept, intr-o noua formula, a fostului rege). In plus, eu cred foarte mult in monarhia luminata, intruchipata azi de regii Spaniei. Regalitatea, bine gestionata, da forta, legitimitate. Fostul rege bulgar, candidat ca simplu cetatean, venea cu acest bagaj, nu doar de imagine, dar si de cultura a guvernarii. Regii sunt crescuti si scoliti sa conduca o natiune.
Un dezinteres care ii afecteaza pe toti, de la marii absenti, la cetateni. (...) Romania are in prezent probleme de imagine serioase, vezi cel mai zguduitor subiect, cel al orfanilor. Ei au fost simbolul dictaturii ceausiste. Continua sa fie un simbol pentru Romania zilelor noastre, vezi tema adoptiilor. Copiii sunt un simbol in sine, pentru orice societate. Si asta nu e numai drama voastra, e drama Europei, un continent imbatranit. Faptul ca in 2010 media de varsta a europeanului va fi de 55 de ani, vorbeste de la sine. Pentru a depasi impasul, e nevoie de tinerete, de prospetime. O alta problema a Romaniei este aceea a coruptiei generalizate si doar o schimbare de mentalitate la nivel individual, la nivel de generatie poate transforma lucrurile. Romania are niste resurse extraordinare, e de o frumusete inimaginabila, de o varietate uluitoare. Dar turismul romanesc e complet nedezvoltat. Am vazut cateva campanii razlete, previzibile, care nu m-au convins deloc. N-am recunoscut in ele sufletul Romaniei. E nevoie sa se porneasca in cautarea increderii, iar acest lucru se face cu energie si pasiune. De asta are nevoie tara dumneavoastra. Cine poate da aceasta incredere? Regasirea unor valori autentice, graitoare pentru spiritul romanesc. Ele trebuie sa stea la fundamentul oricarei campanii a carei durata sa se discute in termeni de ani, nu de luni, pentru ca rezultatele schimbarii perceptiei occidentale sa se produca.
Seguela, un monstru sacru
VOINTA SI PUTINTA
"Fara implicarea politicienilor, a clasei economice, a societatii civile intr-un unic proiect, care sa anuleze stereotipurile negative ale imaginii Romaniei, nu se va produce nici o schimbare. Proiectul, gestionat de un ministru de imagine, ar trebui sa grupeze si sa dirijeze resursele deja existente. Desi de o frumusete inimaginabila, sufletul Romaniei n-a razbit dincolo de granita. El trebuie redescoperit si comunicat cel putin 3-5 ani, pentru ca rezultatele sa apara." - Jacques SeguelaCitește pe Antena3.ro


