Rapper-ul american Jay-Z este pe punctul de a încheia un contract în valoare de 150 de milioane de dolari cu Live Nation, una dintre cele mai mari companii organizatoare de evenimente artistice din lume, potrivit publicaţiei New York Times, citată de Reuters. New York Times informează că Jay-Z vrea să renunţe la colaborarea foarte lungă cu compania de înregistrări Def Jam pentru cea cu Live Nation, care va include finanţarea înregistrărilor, vânzarea de produse promoţionale care exploatează imaginea artistului şi organizarea de turnee pe parcursul următorilor zece ani.
Înţelegerea cu Jay-Z ar veni la cinci luni după ce Live Nation a anunţat parteneriatul extins încheiat cu starul pop Madonna şi la câteva zile de la parteneriatul încheiat la 12 ani cu trupa irlandeză de rock U2. La 10 octombrie, Wall Street Journal a dezvăluit faptul că, potrivit acestei înţelegeri, Madonna, în vârstă de 49 de ani, va primi de la Live Nation suma de 120 de milioane de dolari pe zece ani. Live Nation nu a dezvăluit condiţiile financiare sub care a fost încheiat contractul cu U2. De asemenea, compania a refuzat până în prezent să comenteze informaţii despre posibilul contract cu Jay-Z. Ca mulţi alţi artişti, Jay-Z pe numele real Shawn Carter s-a confruntat cu scăderea vânzărilor din muzică. Rapper-ul a avut însă şi o casă de modă, Rocawear, pe care a vândut-o anul trecut pentru suma de 204 milioane de dolari, şi mai deţine un lanţ de cluburi de noapte. Astfel a reuşit să se menţină pe primul loc în topul celor mai bogaţi rapperi, realizat anual de revista Forbes, după ce a câştigat în 2006 aproximativ 34 de milioane de dolari.
Iniţiativa companiei Live Nation de a-şi diversifica modelul de afacere pentru a coopta mai mulţi artişti vine în acelaşi timp în care şi casele de discuri încearcă să-şi reinventeze abordările şi să câştige control asupra turneelor şi a drepturilor digitale ale artiştilor. Companiile care activează în industria muzicală sunt determinate să compenseze pierderile suferite din cauza scăderii vânzărilor din muzică. Publicul cumpără tot mai puţine CD-uri şi nu achiziţionează suficient de multe produse muzicale digitale pentru a compensa deficitele. Astfel, marile case de discuri au început să încheie acorduri cu artiştii pentru promovare de tip 360 de grade, ce include atât înregistrările muzicale, cât şi turneele, drepturile de publishing, digitale şi altele.