Marile companii au inteles de mult ca relatiile publice nu se confunda cu publicitatea si ca reclama, chiar daca e "sufletul comertului", nu are prospetimea si impactul comunicarii interpersonale.
CRISTIAN PASARICA
|
SUGESTIV. Condeiul,
simbolul jurnalistilor, anunta competitia |
Relatia cu presa se bazeaza tocmai pe acest ultim tip de comunicare. Prin urmare, conferintele de presa au menirea de a-i aduna la un loc pe acesti "actori" ai spatiului public, unii ziaristi, iar altii oameni de comunicare. Insa, oricat de aproape ar fi ziaristii de personajele principale care le suscita interesul, la o conferinta de presa tot se mai pastreaza o anumita distanta, o bariera in calea unor curiosi care ar vrea sa afle mai mult decat ceea ce se spune in mod oficial. Sunt unele companii care, pe langa o atitudine transparenta, au luat hotararea (strategica) de a comunica cu presa si in alt mod, sau mai bine zis de a se imprieteni cu presa, de a face personal cunostinta cu oamenii care tin in mana fraiele opiniei publice. Astfel, Plaza Romania a venit cu o initiativa de laudat, si anume aceea de a invita presa sa participe la Cupa de bowling cu ocazia deschiderii oficiale a Play Planet. Afisul este unul sugestiv, infatisand un stilou a carui forma seamana cu o popica.
Deschiderea va avea loc pe data de 1 martie, dorindu-se a fi un cadou pentru doamnele si domnisoarele din domeniul presei. Evenimentul va incepe la ora 17:00, urmand ca la ora 19:00 sa aiba loc un concert sustinut de trupele 3rei
Sud Est, Blondy, Accent si solista Delia. Prin urmare, observam ca resursele de care dispune o astfel de companie pentru a-si face PR sunt vaste, iar exploatarea la maximum a acestor posibilitati depinde in mare masura de competenta oamenilor care se ocupa de Relatii Publice.