x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun La brand-uri vechi, logo-uri vechi

La brand-uri vechi, logo-uri vechi

21 Apr 2005   •   00:00

Vechi marci romanesti - unele dintre ele companii (Antilopa, Farmec, Guban), altele magazine (Eva, Lana de aur, Ruxandra) - au ramas pe piata fara a recurge pana in acest moment la rebranding. Si-au pastrat logo-urile care le-au consacrat, bazandu-se pe renumele construit, de-a lungul catorva decenii, de calitatea produselor.



  • de ELIZA DUMITRESCU

  • EVOLUTIE. Actualul logo a fost conceput de o agentie frantuzeasca in anii ’90
    INCONSECVENTA. Desi logo-ul a aparut imediat dupa Revolutie, el nu este afisat inca la toate magazinele
    Logo-ul Farmec Cluj-Napoca a fost creat in 1971, de catre o echipa de designeri. "Intentionam sa pastram logo-ul pentru ca reprezinta un element de identitate a firmei, care semnifica imaginea Farmec de aproape 35 de ani. Dupa 1990, in strategia de dezvoltare a companiei, un accent deosebit a fost pus pe distributie, reusind ca, la finele anului 2000, compania sa aiba propria retea de distributie prin cele 14 reprezentante deschise in toate zonele tarii.

    De asemenea, o importanta deosebita s-a acordat exportului, care a ajuns sa inregistreze in momentul de fata peste 10% din cifra de afaceri, produsele Farmec ajungand astfel pe toate continentele lumii. Societatea lanseaza anual peste 50 de produse noi", declara Magda Miclaus, purtator de cuvant. Infiintata in anul 1945, Farmec a fost privatizata integral din 1995.

    E de remarcat faptul ca produsele din marca Gerovital sunt realizate atat de Farmec, cat si de actuala fabrica Gerovital Cosmetics prin hotararea prof. dr. Ana Aslan.

    Lana de aur, magazinul de metraje de pe Calea Victoriei, are o existenta de peste 40 de ani. La inceputuri proprietatea unui evreu pe nume Winter, magazinul a fost trecut in perioada comunista sub administrarea Textila 2, care i-a dat numele cunoscut si astazi. Doamna Brateanu, care a fost gestionara magazinului inca din 1980, in prezent patroana acestuia, isi aminteste ca inca din anii ’58 exista sigla actuala, cu acelasi design. "Tin la aceasta denumire, magazinul e cunoscut in toata tara; oamenii vin si ma intreaba: Cum, mai existati?", declara doamna Brateanu. Ceea ce face specificul acestui magazin este vanzarea stofei de la Dorobantiul-Ploiesti, companie cu care colaboreaza din anii ’80.

    Comart, bine cunoscutul magazin de marochinarie, mentionat pentru prima data in 1949, a recurs la o agentie in vederea construirii unei noi imagini. Din pacate, doar la unul dintre sediile sale, cel de pe Calea Mosilor, este afisat noul logo, pe cand in Victoriei si in Dorobanti a ramas afisat vechiul logo.

    Cazul actualei Gerovital Cosmetics este putin diferit, societatea suferind de-a lungul timpului cateva schimbari reflectate si in denumirile succesive. Ea are la baza o mica societate pe actiuni, cu capital romanesc si strain, infiintata in 1915 sub numele de "Miraj". Comunistii o preiau in 1950 si recurg la distrugerea si trecerea in anonimat a marcii, numind-o "Intreprinderea Industriala de Stat Cosmetica", si o redenumesc in 1963 "Intreprinderea Industriala de Stat Macul Rosu", nume cu rezonante teziste. Din 1971 se va numi Miraj, dupa ’89, Miraj SA Cosmetics, iar din 1998, Gerovital Cosmetics. Brand-ul cu cel mai mare prestigiu a devenit numele societatii. Alexandru Gatlan, manager de vanzari, explica: "Gerovital este head-line-ul nostru, locomotiva noastra, mai ales ca este unul dintre cele cinci brand-uri ale Romaniei". Logo-ul a evoluat putin din momentul infiintarii Gerovital Cosmetics, fiind creat de o agentie frantuzeasca, in acel moment ocupandu-se si de cosmetizarea unor linii de produse.

    Brand-urile romanesti cu traditie au povesti interesante, modelate de circumstante istorice; in cazul lor, traditia se poate constitui intr-un atu important in cazul unei pozitionari inteligente; in acelasi timp, traditia, care in ochii multora se poate suprapune peste ideea de imagine usor prafuita, poate constitui o frana serioasa in evolutia lor viitoare pe piata in calitate de competitori ai unor marci de renume ce vin din afara cu o imagine atent lucrata.
    ×
    Subiecte în articol: sufletul comertului