x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Merge des doar cu Headvertising

Merge des doar cu Headvertising

10 Noi 2004   •   00:00

Noua campanie de publicitate Mercedes "A klasse" poarta semnatura agentiei de publicitate Headvertising. Conceptul, creativ si indraznet, a fost precedat de o perioada de teasing in presa. A-ul stilizat si transformat intr-o sosea ce duce spre o stea este conceptul creativ de la care a pornit intreaga campanie.

ALEX ANGHEL

CEREBRAL. Campania pentru Mercedes a facut diferenta pe piata comunicarii de automobile
"Follow your own star" (urmeaza-ti steaua) e conceptul lansarii noului "A klasse".

Machetele de presa sunt indraznete, din punctul de vedere al executiei ( scrisul de mana, fundalul pictural) iesind din nota de eleganta clasica cu care marca Mercedes s-a confundat atat timp. "N-are stewardese. In schimb, tu esti pilot " e unul dintre sloganurile creative care a insotit campania. Este cunoscut faptul ca toti am visat odata sa fim piloti de avion sau de Formula 1, sa gustam macar o clipa din faima si placerea pe care aceasta profesie le ofera. Tot la fel de mult, barbatii considera stewardesele printre cele mai sexy femei, si astfel, daca nu au parte de ele, macar sa fie pilotii unei masini adevarate.

DIN MINTEA CREATIVILOR. "Conceptul creativ este bazat pe opozitii si paradoxuri care incearca sa imite tensiunile interioare ale omului modern, tensiuni din care tasneste energia care propulseaza si impulsioneaza caracterele puternice. Cele care isi urmeaza in viata propria cale, care nu se supun conventiilor, care "isi urmeaza propria stea", declara Vlad Lazar - copywriter Headvertising

"Din punctul de vedere al art-direction-ului, machetele de presa sunt concepute mult in afara identitatii vizuale obisnuite a marcii Mercedes-Benz. Scrisul «de mana» din headline-uri, fundalurile din tuse de pictura, mazgalelile «artistice» care orneaza mai ales machetele din teasing, toate fac parte din identitatea noului A. Care a si beneficiat de un logo dedicat (litera «A» stilizata ca o sosea care conduce la o stea), fapt fara precedent in ultimii ani la Mercedes", spune Ovidiu Lupsa - art director.

O NOUA MODA. Important de mentionat ca lucrurile facute de mana (vezi scrisul de mana), aparent naive, cu o nuanta de postmodernism, tind sa fie tot mai apreciate in lumea publicitarilor, precum si in ochii privitorilor. Aceasta tendinta marcheaza inclinatia pe care o are publicitatea din ce in ce mai mult spre arta. Treptat se renunta la rigiditatea si la aerul rece pe care il sufla tehnologia in lucrarile de altadata, cu o incercare vadita de a reprezenta perfectiunea grafica. Cel mai important lucru intr-o executie este insa ideea.

POZITIONARE

"Follow Your Own Star" e conceptul lansarii internationale a noii "A klasse". "Initial am vrut sa gandim lansarea noii masini pentru un target feminin, insa in cele din urma am decis sa o pozitionam «unisex»" - Serban Alexandrescu, creative director

NECONVENTIONAL

"De un tratament special a beneficiat Aeroportul Otopeni, caruia i s-a brandat fluxul de la Sosiri. Casete luminoase in zona controlului pasapoarte, stickere de podea, masini brandate, indoor-uri, toate promovand noul model Mercedes intr-un mod neconventional" - Bertha Niculescu, Copywriter

TEASING
"Desi initial nu era prevazuta, am obtinut o perioada de teasing in care am introdus mult mai «soft sell» aparitia noii clase A. Astfel, in presa (atat in cea specializata, cat si in titluri «de femei», dar nu numai) au aparut spread-uri in care era introdus mecanismul de discurs al noii lansari, formularile paradoxale, aparentele contraziceri, totul cu un copy mult mai general si fara sa introducem inca vizualul masinii. Dupa acest val initial, au urmat aparitiile «clasice», cu referire directa la noutatile aduse clasei si in care, in cele din urma, aparea si masina", spune Mihaela Cruceru - account executive.

AGUILERA
"Spotul TV are coloana sonora interpretata de Christina Aguilera, care a scris un cantec special pentru campanie. Radio-ul a fost scris incercand sa urmarim acelasi mecanism al confruntarii dintre aparenta si esenta al noului automobil. Campania va mai cuprinde si mesh-uri si outdoor classic (mai ales in tara). O expunere mai putin clasica va fi cea de la Mall, care se va combina si cu un mecanism de inscriere la test-drive. De altfel, impulsionarea test-drive-urilor e unul din principalele obiective ale intregii campanii, clasa A comportandu-se exceptional in trafic", spune Mihaela Cruceru - account executive.
×
Subiecte în articol: sufletul comertului