x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Moş Crăciunul de agenţie

Moş Crăciunul de agenţie

de Eliza Dumitrescu    |    20 Dec 2008   •   00:00

Sfârşitul de an înseamnă şi pentru unele agenţii de publicitate momentul cel mai potrivit pentru a se implica în acţiuni caritabile, în beneficiul copiilor. Unele agenţii au o tradiţie deja în acest sens şi premii obţinute la competiţii internaţionale, altele sunt la început de drum.



Brăduţul realizat pro bono de creatoarea de modă Venera Harapu

Pe site-ul "cinevazambeste.ro" 10 copii îşi spun povestea. Cu un click o poţi afla şi tot cu un click îi poţi face să zâmbească instantaneu, pentru că poţi dona online, prin intermediul cardului sau prin SMS, o anumită sumă. Agenţia Next Advertising a ales să  realizeze online campania, pentru că se potriveşte mai bine cu ritmul de viaţă actual. "Trăim într-o lume grăbită, mereu în criză de timp, dar interconectată cu tehnologia, aşa că ne vine mai uşor să facem multe lucruri şi chiar să ajutăm pe... internet.

De aceea, ne-a venit această idee, am dorit să simplificăm, astfel, mecanismul prin care oamenii pot ajuta", a spus Andrei Chirica, PR Booster la Next Advertising. Site-ul este realizat în colaborare cu Jason Lucero, un ilustrator în stil manga. Copiii sunt înfăţişaţi iniţial în ipostaze triste, un click fiind suficient să le lumineze chipul. În momentul redactării acestui articol se strânseseră în sacul de cadouri al micuţilor 2.311 lei din suma necesară de 100.000. "Sunt copii care au nevoie de îngrijire constantă şi mai ales de multă dragoste. Fundaţia CiD ajută aceşti copii să zâmbească, să vorbească, să meargă, să se bucure de fiecare clipă a copilăriei. Însă CiD are nevoie şi de ajutorul vostru. Ajută şi tu! Când ajuţi cineva zâmbeşte", a declarat Valentina Zaharia, director executiv la Fundaţia Copii în Dificultate.

INVESTIŢIE ÎN PERFORMANŢĂ
Agenţia Babel Communications sprijină, alături de Fundaţia Chance for life, copiii cu potenţial ce provin din familii cu posibilităţi materiale reduse. "Oamenii inteligenţi investesc în inteligenţă" este o campanie ce se va derula în două faze. Pentru început, spotul "Inginerii" a fost promovat pe canale informale, de genul messenger, youtube cu scopul de a se genera un flux "din gură în gură". Spotul este un fel de "aşa nu", care, într-o atmosferă ce aminteşte de întrecerile agrare socialiste, prezintă o invenţie absurdă, "maşina de recoltare cu viteză a ardeilor". În contrast, miza proiectului Chance for Life este realizarea progresului societăţii prin sprijinirea copiilor inteligenţi. "Investind în aceşti copii, cu siguranţă vom câştiga ingineri capabili să inoveze, doctori buni, avocaţi talentaţi sau profesori motivaţi şi pregătiţi", afirmă Irina Stănescu, director executiv Chance for Life. În a doua parte, campania se va derula cu intensitate la televizor şi online în perioada Sărbătorilor şi va continua în luna ianuarie. Până în prezent, spotul "Inginerii" a rulat pe youtube.

PREMIANŢI ÎN UE
Şi agenţia The Practice susţine şansa la educaţie a copiilor. Campania realizată de ei, "Vreau în clasa a noua!", a fost făcută împreună cu iLeo pentru World Vision România, cu scopul de a ajuta copiii din mediul rural să îşi continue studiile liceale.  Campania a câştigat trofeul cel mare la categoria "Non-Profit Organisations" la competiţia European Excellence Awards, luna aceasta, la Budapesta. La EEA 2008 au fost înscrise peste 1.100 de campanii din întreaga Europă. "În urma campaniei de comunicare a programului «Vreau în clasa a noua!» din acest an am reuşit să atragem donatori pentru 300 de copii. Mai sunt însă mii care au nevoie de sprijinul nostru. Costurile lunare necesare susţinerii unui copil la liceu se ridică la circa 250 RON pe lună, iar suma minimă pe care un donator o poate oferi lunar este de 100 RON", a declarat Adela Simionescu, marketing manager al World Vision România.

ŞI ÎN SUA
Şi peste Ocean au fost apreciate campaniile sociale făcute de agenţii româneşti. În luna octombrie a acestui an, Proximity, agenţie de marketing direct şi relaţional, a câştigat trofeul "Silver Echo" la Festivalul DMA Echo Awards, considerat "Oscarul industriei mondiale de Marketing Direct şi Relaţional". "Heaven vs Hell", lucrarea premiată cu argint, face parte din proiectul de sprijinire a Festivalului Brazilor de Crăciun, susţinut şi de grupul BBDO încă din anul 2002. Fondurile obţinute de Festival sunt folosite pentru a-i retrimite la şcoală pe copiii care muncesc. "Într-un timp al ideilor complicate, al mediilor inovatoare şi al soluţiilor de producţie extravagante, cu acest proiect ne-am întors la bazele Marketingului Direct. Două plicuri, două scrisori, două chemări la acţiune perfect antagonice. Iar când cele două scrisori vin una din Rai şi cealaltă din Iad, miza este decizia de a ajuta nişte copii sau, în scenariul opus, de a-i lăsa să decadă", declara cu acel prilej Călin Ionescu, creative director la Proximity Bucureşti. Scrisorile au fost trimise către persoane care aveau posibilitatea de a contribui la binele copiilor prin evenimentul Festivalul Brazilor de Crăciun. Anul acesta, festivalul, care presupune licitarea brăduţilor neconvenţionali realizaţi de designeri şi artişti români a dăruit copiilor îngrijiţi de Fundaţia Salvaţi Copiii, 340.000 de euro.
Când ştiinţa comunicării este pusă în slujba comunităţii, rezultatele sunt de obicei mult mai spectaculoase decât dacă o fundaţie sau un ONG încearcă să ajungă la cât mai mulţi oameni pe cont propriu.

×
Subiecte în articol: copii sufletul comertului