O parte din alegătorii americani vor vota cu papilele, susţin restaurantele, cafenelele şi patiseriile care inventează reţete după imaginea candidaţilor la alegerile prezidenţiale şi pretind că, în funcţie de succesul invenţiei lor, pot prezice rezultatul scrutinului, relatează AFP.
La restaurantul Silver Dine din oraşul Rockville, o suburbie a capitalei Washington, Sean Collins, un instalator, mănâncă cu poftă dintr-o "Obamletă", o omletă care conţine toate ingredientele unei pizza după cum se pregăteşte la Chicago, oraşul în care candidatul democrat şi-a început cariera politică.
"Când am văzut denumirea de "Obama", am ales-o imediat", a declarat acesta.
"Nici măcar nu am privit ingredientele", a adăugat acesta, subliniind că i-ar fi plăcut şi omleta "McCainleta", pregătită cu pui, sos de barbecue şi ierburi aromate, dar în alte împrejurări.
Cele 16 restaurante Silver Dine aflate în regiunea limitrofă capitalei americane au vândut circa 2.000 de "McCainlete" şi "Obamlete". Zilnic, site-ul lanţului de restaurante, care invită clienţii "să voteze devreme şi des" cu stomacul lor, prezintă numărul de omlete vândute: 1.404 de "Obamlete" şi 670 de "McCainlete".
Patiseria Busken Bakery a lansat în urmă cu o lună biscuiţii Obama, acoperiţi cu zahăr pudră albastru, şi biscuiţii McCain, acoperiţi cu zahăr pudră roşu, culorile celor două partide implicate în cursa pentru Casa Albă, Partidul Democrat şi Partidul Republican. Până în prezent, s-au vândut 5.551 de prăjituri Obama şi 2.517 prăjituri McCain, potrivit site-ului patiseriei, care a amintit că, în trecut, numărul produselor vândute a anticipat şi câştigătorul alegerilor prezidenţiale.
La o scară mult mai largă, asociaţia "Brutarilor Americani" (RBA) a lansat două prăjituri cu efigia celor doi candidaţi, distribuite de circa 50 de brutării din 23 de state.
În 2004, "vânzările de prăjituri au fost foarte exacte în prezicerea câştigătorului", a declarat Lynn Schurman, preşedintele asociaţiei, adăugând că s-au vândut până în prezent, 11.809 de prăjituri cu Obama şi alte 8.787 cu McCain.
Lanţul de băcănii 7-Eleven susţine, de asemenea, că poate anticipa rezultatul alegerilor din 4 noiembrie în funcţie de vânzările de recipiente de depozitat cafeaua. Cele albastre, inscripţionate cu numele candidatului democrat, au fost cumpărate de 59 la sută dintre clienţi, în timp ce doar 41 de procente au optat pentru cele roşii, care poartă numele candidatului republican.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro