x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Prin PR, Bancile comunica impecabil

Prin PR, Bancile comunica impecabil

23 Iul 2004   •   00:00

Cand HVB lansa acum cativa ani o campanie imprevizibila pentru o banca, nimeni nu banuia ca doar cativa ani mai tarziu toate bancile vor da apretul pe o comunicare calda, deschisa, prietenoasa si creativa.

TANIA COHN, CLAUDIA CURICI

Firesc, dupa succesul european al conceptului de banca empatica cu clientul, lansat de spectaculoasa Jung von Matt, a venit randul Romaniei, unde Headvertising a comunicat in acelasi spirit degajat valorile marcii. "HVB a fost prima marca din domeniul financiar-bancar romanesc care a venit cu o comunicare relaxata, omeneasca, cu mai putine costume, cravate si strangeri de mana, cu dinti inclestati in rictusuri publicitare", puncteaza Mihaela Cruceru, Headvertising.

CAUZA-EFECT. Deschiderea spre o comunicare neconventionala pentru categorie, declinata intr-o relatie pozitiva cu presa si deci cu consumatorul final, se explica prin noile servicii, noile tehnologii (on line bancking) care nu-l mai vizeaza doar pe omul de afaceri sau corporatia.

Perspectiva celor de la BRD este urmatoarea: piata clientilor reprezentand corporatii e saturata. Urmarea fireasca este indreptarea atentiei bancilor catre persoanele fizice, oameni cu probleme reale. Consecinta acestei realitati e tradusa in termeni de comunicare, prin solutii atipice. "In ultima instanta, transparenta este pur si simplu un semn de respect pentru clientela noastra", considera Patrick Gelin, D.G., BRD.

"Flexibilitatea in comunicare va deveni, in scurt timp, una dintre trasaturile oricarei organizatii respectabile, care stie sa-si aprecieze publicul. Deocamdata, cel putin in Romania, acesta este un punct forte al acelor institutii (mai ales financiare) care stiu ca imaginea este indispensabila succesului", estimeaza Laura Petrehus, Banca Transilvania.

EXPLOZIE DE IDEI. Creativitatea se manifesta in toate aspectele. Banca Transilvania isi deschide cafenea chic. ING trimite presei invitatii care vorbesc despre eleganta si raporturi relaxate cu partenerii: o cravata de matase, retezata, care "trimite" la un alt fel de dialog, neprotocolar. Continuarea? Incercand sa ofere solutii pentru macar o parte din problemele cotidiene (plata facturilor, depozitul de bani), omul simplu e intampinat la ING Office, cu un popular, "usi deschise". "Nu e nevoie de cravata pentru a face operatiuni bancare la ING. Suntem deschisi, flexibili si la dispozitia oricui doreste sa beneficieze de servicii bancare moderne, eficiente, comode. Programul ING Office-urilor arata clar ca banca se adapteaza la nevoile clientilor, si nu invers", opineaza Misu Negritoiu, DGA, ING Romania.

Raiffeisen Bank impinge lucrurile mai departe mizand in cazul creditelor de locuinte pe un concept care depaseste limitele categoriei, in termeni de creatie publicitara. Agentia Lowe semneaza spotul "cei trei purcelusi", care reia, pentru a demonstra avantajele produsului, povestea constructorilor buclucasi pe care mici fiind, o priveam fascinati pe diafilm. "Era necesara o "scanteie" care sa-l puna in valoare si sa aduca o forta egala de atractie si comunicarii: intelepciunea traditionala a fabulei…" comenteaza Ioana Manea, Lowe.

…DECI. Cum vor gestiona aceste marci, altadata atat de pretioase, de severe, regasirea unei voci personale in aceasta tendinta a comunicarii prietenoase, care candva era o pozitionare de nisa, iar acum defineste categoria? Paradoxal, probabil mai simplu decat pana acum. Desi flexibilitatea da tonul categoriei, ea pare mult mai usor de declinat in executii creative personalizate decat au fost pe vremuri rigoarea si cravata.

BENEFICII

"Tendinta de "umanizare" a imaginii bancilor nu afecteaza marca nici uneia dintre ele. Comunicarea, apropierea de client nu pot fi decat beneficii pe termen lung" - Laura Petrehus, Banca Transilvania

DIALOG

"Comunicarea, fie ca este vorba despre PR, despre publicitate sau despre evenimente, este un mod de a-ti transmite identitatea si, in egala masura, o modalitate de informare a publicului" - Patrick Gelin, director general al BRD

OPINII

Domeniul e perfectibil. Este important pentru o institutie sa informeze publicul despre realizarile sale si despre orice situatie aparuta, asigurandu-si astfel statutul de organizatie deschisa. (Laura Petrehus, Banca Transilvania) Desi toate bancile vor sa fie percepute ca fiind solide, profesioniste si serioase, aceste atribute nu trebuie sa se regaseasca ca atare in comunicare. Realism, directete, umor, cam asta a adus aceasta marca (n.r. - HVB Bank) in comunicarea categoriei, cu rezultate foarte, foarte tangibile. (Mihaela Cruceru - account manager Headvertising)
×
Subiecte în articol: sufletul comertului