Cand HVB lansa acum cativa ani o campanie imprevizibila pentru o banca, nimeni nu banuia ca doar cativa ani mai tarziu toate bancile vor da apretul pe o comunicare calda, deschisa, prietenoasa si creativa.
TANIA COHN, CLAUDIA CURICI
Firesc, dupa succesul european al conceptului de banca empatica cu clientul, lansat de spectaculoasa Jung von Matt, a venit randul Romaniei, unde Headvertising a comunicat in acelasi spirit degajat valorile marcii. "HVB a fost prima marca din domeniul financiar-bancar romanesc care a venit cu o comunicare relaxata, omeneasca, cu mai putine costume, cravate si strangeri de mana, cu dinti inclestati in rictusuri publicitare", puncteaza Mihaela Cruceru, Headvertising.
CAUZA-EFECT. Deschiderea spre o comunicare neconventionala pentru categorie, declinata intr-o relatie pozitiva cu presa si deci cu consumatorul final, se explica prin noile servicii, noile tehnologii (on line bancking) care nu-l mai vizeaza doar pe omul de afaceri sau corporatia.
Perspectiva celor de la BRD este urmatoarea: piata clientilor reprezentand corporatii e saturata. Urmarea fireasca este indreptarea atentiei bancilor catre persoanele fizice, oameni cu probleme reale. Consecinta acestei realitati e tradusa in termeni de comunicare, prin solutii atipice. "In ultima instanta, transparenta este pur si simplu un semn de respect pentru clientela noastra", considera Patrick Gelin, D.G., BRD.
"Flexibilitatea in comunicare va deveni, in scurt timp, una dintre trasaturile oricarei organizatii respectabile, care stie sa-si aprecieze publicul. Deocamdata, cel putin in Romania, acesta este un punct forte al acelor institutii (mai ales financiare) care stiu ca imaginea este indispensabila succesului", estimeaza Laura Petrehus, Banca Transilvania.
Citește pe Antena3.ro
â¦DECI. Cum vor gestiona aceste marci, altadata atat de pretioase, de severe, regasirea unei voci personale in aceasta tendinta a comunicarii prietenoase, care candva era o pozitionare de nisa, iar acum defineste categoria? Paradoxal, probabil mai simplu decat pana acum. Desi flexibilitatea da tonul categoriei, ea pare mult mai usor de declinat in executii creative personalizate decat au fost pe vremuri rigoarea si cravata.
BENEFICII
"Tendinta de "umanizare" a imaginii bancilor nu afecteaza marca nici uneia dintre ele. Comunicarea, apropierea de client nu pot fi decat beneficii pe termen lung" - Laura Petrehus, Banca Transilvania
DIALOG
"Comunicarea, fie ca este vorba despre PR, despre publicitate sau despre evenimente, este un mod de a-ti transmite identitatea si, in egala masura, o modalitate de informare a publicului" - Patrick Gelin, director general al BRD