Oamenii de comunicare de la noi sunt productivi si in business, si in viata de familie. Acestia s-au pus pe facut copii. Cat de mult i-a schimbat viata de familie si cat de responsabili au devenit acestia, in materialul ce urmeaza.
Petrecerile nocturne si intalnirile din cluburi au fost inlocuite cu schimbarea scutecelor, ajutatul copiilor la lectii, intalnirile cu medicii de familie pentru vaccinuri. Responsabilitatea impusa de statutul de parinte a schimbat perspectiva asupra vietii a oamenilor de comunicare. Acestia au devenit mai maturi. Au crescut o data cu industria, si asta se vede. Mai multe, in urmatorul interviu cu Eliza Rogalski, PR Manager Tempo Advertising, si Imola Zoltan, Managing Partner McCann PR. Jurnalul National: Cat de mult v-a influentat cariera in comunicare aparitia in viata dumneavoastra a copilului?
Eliza Rogalski: Povestea mea e putin atipica, pentru ca la mine a fost intai copilul si apoi cariera, cronologic vorbind. Poate tocmai de aceea copilul a fost o motivatie pentru a avea succes in viata profesionala.
Imola Zoltan: Surprinzator,
m-a ajutat. Sunt mai puternica si mai motivata. Mai sensibila. Mai atenta si cu un time management mult imbunatatit.
Șefa partidului lui Călin Georgescu, reacție violentă în fața jurnaliștilor, în prima zi în Parlament
Nimic nu e imposibil
Citește pe Antena3.ro
Cum isi poate imparti un om de comunicare viata de familie cu munca?
E.R: Nu stiu cum, dar cred ca e ca mersul pe bicicleta. N-as putea sa dau retete, ci doar sa incurajez pe cei din jurul meu ca se poate. De fapt, cred ca viata nu se "imparte" intre familie si serviciu, ci cred ca se completeaza reciproc.
I.Z: Este mai dificil decat inainte, insa nu e imposibil. Milioane de femei fac asta in fiecare zi, asa ca practica in domeniu e vasta. Incerc sa fiu mai atenta, sa imi ordonez mai bine agenda de fiecare zi, astfel incat sa imi ramana un pic de timp si pentru fetita mea.
FAMILIE. In timpul liber copilul este preocuparea principala a Imolei |
Mai este comunicarea un domeniu cool in care sa petreci 12 ore pe zi?
E.R: Cred ca sunt si alte domenii in care oamenii petrec ore departe de casa - medicii de exemplu. Nu stiu daca meseria te tine departe de casa, cat mai ales pasiunea cu care o faci. In ce priveste meseria mea, da, in continuare mi se pare firesc sa muncesc mult, pentru ca in jurul meu sunt oameni pe care ii admir, de la care invat si care-mi sunt model.
I.Z: Comunicarea este un domeniu care mie imi place foarte mult si e o munca pe care o fac cu pasiune si daruire. Volumul de munca, timpul petrecut la birou depind foarte mult si de abilitatile mele de a fi ordonata cu timpul si proiectele.
Nu stiu daca este un domeniu cool sau pe val, probabil e, din moment ce sunt din ce in ce mai multi tineri doritori sa-si construiasca o cariera in comunicare.
Prejudecati, sau nu
Va temeti sa nu ajungeti ca Liviu David in celebrul spot de promovare al agentiei Dâarcy, cand propriul copil nu-l mai recunostea pe acesta din cauza faptului ca petrecea mult timp la serviciu?
E.R: Spotul acela mai degraba a confirmat niste prejudecati ("da nene, asa e, uite de-aia m-a lasat prietena, ca uit sa vin pe-acasa, cand sa mai fac si un copil?!"). Nu stiu daca publicitatea este cea mai "infertila" meserie, am intalnit medici care lucrau 20 de ore pe zi, treceau pe-acasa sa se schimbe si sa intrebe copilul cum ii merge la scoala, si nu i-am auzit plangandu-se de oboseala. Poate ca publicitatea este un domeniu unde ne place sa fim mai obositi si mai ocupati decat toata lumea asta la un loc.
In agentia la care eu lucrez sunt 20 de copii si al 21-lea este pe drum... Cred ca ne facem meseria de parinti cu aceeasi pasiune cu care ne facem meseria de comunicatori. E o chestiune de material genetic, si nu de conditii socio-profesionale. Putem fi parinti la fel de buni cum au fost parintii nostri. In definitiv, si noi am crescut cu cheia de gat si pachetelul in ghiozdan...
I.Z: Sincer, da. Insa incerc tot timpul, chiar daca nu reusesc intotdeauna, sa gasesc un echilibru intre viata de familie si job.
AMBITII"Cred ca un copil iti schimba ordinea prioritatilor. Iti imprima o responsabilitate majora si ajungi sa filtrezi toate deciziile tale din acest unghi. Ambitiile din studentie sunt deocamdata «in asteptare». In studentie voiam sa scriu carti pentru copii. Am sa le scriu cand voi face parte, probabil, din prima generatie de pensionari publicitari din Romania" - Eliza Rogalski, PR Manager Tempo Advertising PERSPECTIVA
"Responsabilitatile au crescut atat in viata de familie, cat si in cea profesionala. S-a schimbat si perspectiva asupra vietii. Nu pot sa spun ca viata de familie a trecut pe primul loc si cariera nu ma mai intereseaza. Nu e loc de astfel de clasamente. Cariera este la fel de importanta ca si pana acum, insa in gandurile, preocuparile si actiunile mele si-a facut mult loc si fetita mea" - Imola Zoltan, Managing Partner McCann PR