x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Saptamana de PR - Premiile pentru relaţii publice

Saptamana de PR - Premiile pentru relaţii publice

de Eliza Dumitrescu    |    02 Oct 2008   •   00:00
Saptamana de PR - Premiile pentru relaţii publice

Forum for International Communications e organizaţia non-guvernamentală care cultivă în mediile profesioniste standardele etice şi de performanţă ale profesiei de relaţii publice. La Gala PR Award, agenţia anului a fost desemnată agenţia Rogalski&Grigoriu.



Forum for International Communications e organizaţia non-guvernamentală care cultivă în mediile profesioniste standardele etice şi de performanţă ale profesiei de relaţii publice. La Gala PR Award, agenţia anului a fost desemnată agenţia Rogalski&Grigoriu.

Din 2003, fundaţia organizează în cadrul Săptămânii de PR Românesc, competiţia "Romanian PR Award” care s-a impus drept cel mai important eveniment ce recunoaşte excelenţa în comunicare, în România.

Ce-a de-a şasea ediţie a Congresului Internaţional Romanian PR Week a abordat teme precum comunicarea inovaţiei, comunicarea internă în lumea lui Web 2.0, planificarea strategică a campaniilor de relaţii publice, bloggingul corporatist în strategiile de comunicare internă. Thomas Achelis, Preşedinte al Forum for International Communications a declarat că "evenimentul a evoluat, participarea este mai bună, vorbitorii acoperă zone mai variate ale PR-lui, avem o mai mare participare a unor nume mari din Statele Unite şi Germania.”  Conform lui Achelis, PR Week doreşte să "contribuie la modificarea percepţiei asupra Relaţiilor Publice în România unde PR – ul e confundat încă, de multe ori cu domeniul Relaţiilor cu Publicul.” După părerea lui Achelis, prezent în România încă de la primi paşi ai disciplinei, percepţia din afară asupra industriei noastre de PR e pozitivă : "Relaţiile Publice din România au făcut rapid un salt imens înainte. Sunt în România de foarte devreme, de la începuturi, în anii ’95 nimeni nu prea ştia nimic despre domeniu iar acum campanii din România primesc premii în competeţii derulate peste tot în lume, agenţiile locale devin faimoase.” Printre aspectele pozitive, Achelis a  menţionat interesul tinerilor şi al instituţiilor pentru acest domeniu : "foarte mulţi tineri studiază PR la facultate, tot mai multe companii şi instituţii publice au un PR- ist fie bărbat, fie femeie (deşi, în România, mai ales femeile îmbrăţişează această profesie)”. Problematică din punctul de vedere al lui Achelis e perpetuarea unor "deprinderi” din trecut în relaţia presă - om de relaţii publice : "Rău e că nu poţi şterge trecutul într-un timp atât de scurt şi, din nefericire, nu numai în România ci în mai multe ţări fost socialiste, există obiceiul de a da bani presei pentru a publica ceva despre un eveniment făcut de o agenţie sau alta. E împotriva legii, a legislaţiei internaţionale. Ar trebui ca ziariştii să hotărască absolut liber dacă vor să publice sau nu ceva şi nu pentru că sunt plătiţi ei sau editorii. E ilegal şi distructiv, afectează credibilitatea Relaţiilor Publice şi e un fenomen care trebuie combătut din ambele direcţii, cea a presei şi cea a oamenilor de comunicare. Nu e o problemă de bani. Toată lumea trebuie să poată face bani. Dar nu în acest mod.”

De la practică la ştiinţă. Invitat de onoare al acestei ediţii a fost James Grunig, unul dintre cei mai mari cercetători din domeniu, profesor emerit în cadrul Universităţii Maryland. Grunig este autorul teoriei excelenţei în Relaţii Publice, teorie care susţine că, pentru o organizaţie, comunicarea are o valoare deosebită, deoarece permite construirea de relaţii solide cu publicurile ei strategice. Grunig susţine de asemenea, că Relaţiile Publice trebuie privite ca parte integrantă a deciziilor strategice care se iau la nivel de management şi nu ca un department care ţine legătura cu presa. Pentru întreaga sa activitate şi pentru că a transformat în ştiinţă un domeniu exclusiv practic, lui James Grunig i s-a acordat astăzi, titlul de Doctor Honoris Causa, cu ocazia deschiderii anului universitar la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării.

COMPETIŢIA. O secţiune importantă a Romanian PR Week a fost cea de concurs. În competiţia pentru trofeul PR Award s-au înscris 83 de campanii dintre care juriul prezidat de James Grunig a nominalizat 42. Jurizarea s-a făcut pe baza criteriilor de performanţă ale Asociaţiei Internaţionale de Relaţii Publice (IPRA): oportunitatea campaniei, cercetarea, planificarea, execuţia, evaluarea şi creativitatea. Juriul acestei ediţii a reunit 16 specialişti din ţări precum SUA, Germania, Belgia, Marea Britanie, Grecia, România. Au fost nominalizate campanii ale agenţiilor: McCann PR, Rogalski Grigoriu PR, GMP PR, Vitrina Advertising, Saatchi&Saatchi, Lowe Public Relations, Pleon Graffiti, Ogilvy Group, Grey România, The Practice.
Câştigătorii au fost desemnaţi în cadrul Galei desfăşurate aseară la J W Marriott.
 
PR AWARD. Agenţia Anului a fost desemnată Rogalski&Grigoriu Public Relations care a adunat în total şase trofee la aproape toate categoriile de concurs, în număr de şapte. Printre campaniile R&G premiate menţionăm: "Un brad pentru toţi românii” (pentru Millenium Bank), "Băneasa Shopping City” – cel mai aşteptat fashion mall din România, "Umbrela Verde” (pentru Tuborg Romania). Au mai fost recompensate cu "Golden Award”, cea mai mare distincţie, agenţiile Vitrina Advertising (cu două Golden Award), Saatchi&Saatchi PR, Lowe Public Relations, The Practice, GMP PR. Au mai fost decernate premii speciale către Millenium Communications, pentru Gala Societăţii Civile şi către GMP PR pentru campania "Apa Nova - De ce iubim Bucureştiul”.

×