WORLD WIDE FUND ● Avertisment cu privire la schimbările climatice
Planeta a devenit parcă tot mai mică. Problemele nostre sunt din ce în
ce mai mult problemele oricui de pe alt continent. Implicaţiile sociale
ale modificărilor climei nu vor mai rămîne pentru mult timp doar un
subiect de ştiri ci vor fi chiar realitatea.
WORLD WIDE FUND ● Avertisment cu privire la schimbările climatice
Planeta a devenit parcă tot mai mică. Problemele nostre sunt din ce în ce mai mult problemele oricui de pe alt continent. Implicaţiile sociale ale modificărilor climei nu vor mai rămîne pentru mult timp doar un subiect de ştiri ci vor fi chiar realitatea.
Ritmul în care se degradează resursele planetei pare a se fi accelerat şi ar putea să constatăm prea tîrziu ca timpul şi-a pierdut răbdarea.
Un tip se plimbă degajat printr-un decor minimalist (ar putea fi o parcare subterană). Din direcţia opusă, apare un... glonţ. Tipul îl priveşte cu un pic de curiozitate amuzată, cu un pic de suspiciune, se fereşte fără efort de pe traiectoria lui, glonţul îşi vede de drum, tipul se întoarce un pic şi îşi apropie jucăuş arătătorul de coada ca de cometă a micului dispozitiv, ca pentru a-l împinge un pic mai departe. Apoi îi întoarce spatele şi îşi continuă drumul degajat şi amuzat. Glonţul nu are cum să-l ajungă, nici nu ar avea de ce şi el, oricum se deplasează mai repede. Că doar îi verificase în joacă "reflexele” şi văzuse că nu reprezintă nicio ameninţare. Dar iată că după nici doi paşi, glonţul accelerează şi i se înfige în ceafă. "Schimbările climatice au loc în timp. Pericolul lor trebuie conştientizat acum ! ”.
Spotul face parte din campania de informare şi conştientizare "Nu ignora pericolul schimbarilor climatice!”, realizată de Ogilvy Group pentru WWF (World Wide Fund).
"Campania ilustrează în mod metaforic relaţia om – schimbări climatice, sugerînd atitudinea superficială, inconştienţa în faţa unui pericol real. Personajul principal este întruchiparea fiecăruia dintre noi, campania vorbeşte despre alegerile personale în relaţia cu mediul, alegeri ce pot părea nesemnificative, dar care, într-un final, se întorc ca un bumerang şi lovesc exact atunci cînd ne aşteptăm mai puţin.” a declarat Albert Nica, Executive Creative Director Ogilvy Group.
WWF consideră că pentru mulţi oameni, fenomenul schimbărilor climatice, precum şi factorii care îl influenţează, sunt încă subiecte tratate fie cu indiferenţă, fie cu superficialitate.
"Din păcate, efectele schimbărilor climatice nu mai pot fi anulate, ele pot fi însă prevenite şi combătute prin acţiuni responsabile. Este extrem de important ca fiecare persoană să fie corect informată cu privire la schimbările care se petrec sub ochii noştri şi să realizeze că şi cel mai mic gest, în aparenţă nesemnificativ poate avea un impact major asupra sănătăţii planetei. ” a declarat Dana Carataş, Coordonator Comunicare la WWF.
Din această campanie face parte şi printul "Tornada”, construit pe aceeaşi idee de minimalizare a pericolelor. Simplitatea şi transparenţa execuţiilor reprezintă un punct forte al campaniei celor de la Ogilvy. Coloana sonoră care a spotului contribuie la modelarea suspansului şi a fost compusă special pentru acest proiect de Electric Brother.
Premiu pentru publicitatea responsabilă
Campania "Resurse pentru Viitor” semnată tot de Ogilvy a fost prezentă la expoziţia de publicitate implicată organizată de ACT în aprilie, la Washington D C. La această primă ediţie a IAA Worldwide Responsibility Award, spotul "Andrei”, parte a campaniei de CSR a Petrom, a fost recompensat cu premiul "Silver”. La aceeaşi categorie, premiul "Gold” i-a revenit agenţiei BBDO din New York. Cristi Simion, copywriter la Ogilvy apreciază că " un astfel de mesaj era necesar într-o societate în care risipa nu este conştientizată, iar consumul creşte în mod constant. Insight-ul de la care am plecat în realizarea comunicării este că resursele planetei sunt limitate, iar lipsa lor se va simţi în viitor. Campania noastră trage un semnal de alarmă şi atrage atenţia că visele se pot transforma în coşmaruri dacă nu avem grijă”. " Ne-am dorit o poveste care să emoţioneze.” spune Cristi Diţă, Art Director la Ogilvy. ”Am încercat să păstrăm surpriza pînă la finalul spotului, astfel încît nimic pe parcurs să nu dea impresia că acţiunea are loc peste 40 de ani.”Citește pe Antena3.ro