O carte ce poate fi asul din maneca pentru Romania. Gav Scholtz & Friends semneaza o campanie de acum celebra, cea care anunta Sibiul ca pe un oras al culturii europene in 2007. Pentru Sibiu si pentru Romania, evenimentul este unul cu greutate.
O carte ce poate fi asul din maneca pentru Romania. Gav Scholtz & Friends semneaza o campanie de acum celebra, cea care anunta Sibiul ca pe un oras al culturii europene in 2007. Pentru Sibiu si pentru Romania, evenimentul este unul cu greutate. Nu de putine ori, imaginea unei tari s-a construit articulat si convingator in jurul imaginii unui oras ofertant din punct de vedere cultural. Miza pentru brandingul de tara este deci una importanta. In spotul de promovare a CV-ului, creativii de la Gav au ales grila unei calatorii initiatice printr-un oras strabatut de umbre si lumini misterioase. Printurile sunt un mix de discreta fronda tinereasca si de cultura firesc asumata, traita pe propria piele. Tinerii din printuri sunt trendi, rafinati, firesti. A vibra la frumos si cultura nu inseamna sa fii un tocilar inestetic, lipsit de popularitate. "Normal, Sibiu since 1191" este sloganul printurilor si pune impreuna o reactie verbala tinereasca si un element cosmopolit. "Since 1191" este expresia unei proiectii si in acelasi timp a unei certitudini. "Since" este amprenta verbala provocatoare a atator marci celebre alaturi de care Sibiul se poate aseza pe buna dreptate. Initiata la inceputul toamnei, campania a depasit granitele tarii si se deruleaza in prezent de cateva zile la Berlin. "La 12 decembrie a demarat, in baza protocolului semnat intre Ministerul Culturii si Cultelor si Autoritatea Nationala pentru Turism, campania de outdoor (panouri, autobuze, bannere) in Berlin, la cateva saptamani dupa ce a devenit activa la München", ne-a declarat Lucian Georgescu, director al agentiei GAV Scholtz & Friends. Peste granite, campania are acoperire prin televiziune;" la nivel regional (Balcani) prin National Geographic si European (prin Travel Channel si Euronews)". (Lucian Georgescu). Despre reactiile publicului european sau local, in curs de europenizare, Lucian Georgescu ne-a declarat: "Campanie e extraordinar de bine primita in Occident, elogiata de presa de specialitate vestica exista nenumarate reactii pozitive. O primire pozitiva si lipsita de atitudini ostile in Romania, ceea ce este deja destul de mult pentru tara...". Pentru anul viitor, creativii de la Gav pregatesc continuarea campaniei, potrivit lui Georgescu: "Vom lansa o continuare a spotului in primavara lui 2007 si ne vom concentra pe promovarea de program". Marius Rosu, directorul de creatie al agentiei, ne-a vorbit despre specificul unei campanii culturale si despre experienta programului Sibiu 2007, Capitala Culturala Europena. Jurnalul National: Este prima campanie pentru un eveniment cultural pe care o realizati? Pentru cine ati mai lucrat?
M.R.: Nu este primul proiect de acest gen, dar cu siguranta este cel mai important pentru noi, avand in vedere greutatea pe care o are in construirea imaginii Romaniei ca tara europeana. Noi suntem o companie de publicitate, dar ne-am dorit inca de la infiintare sa facem cu precadere marketing cultural. Asa a luat nastere Balkanski, primul atelier de comunicare culturala din Romania. Am editat si comunicat carti, am facut marketing pentru festivaluri de film si alte evenimente culturale, l-am transformat pe Beigbeder intr-o marca de notorietate pe piata romaneasca. Lucian Georgescu, directorul general GAV Scholz & Friends, are o foarte mare experienta in domeniu. A facut comunicare in trecut pentru evenimente sau nume importante, precum Horia Bernea, Paul Neagu, Liviu Ciulei, Marcel Iures, TIFF, Dakino, Humorror, Cinemaiubit, Nottara sau Teatrul Act. Sa nu uitam ca Lucian e scriitor, iar eu sunt pictor⦠chiar, daca ne exprimam "colateral" artelor pe care le iubim.
Care este specificul campaniilor pentru produse culturale?
Nu e vorba despre diferenta de target, ci de modul de comunicare. Creativitatea nu mai inseamna niste simple artificii cu un text in coada, asa cum unii poate o inteleg. Abordarea trebuie sa fie una mult mai atenta si mai responsabila.
Ce locuri poți să vizitezi în Maramureș dacă mergi de Crăciun sau Revelion în 2024. Cele mai frumoase obiective turistice iarna
Citește pe Antena3.ro
Care este atitudinea agentiilor romanesti fata de clientii care au acest specific, care doresc promovarea unui produs cultural? Exista o anumita reticenta?
Poate ca nu sunt eu in masura sa urmaresc si sa comentez reactia altora vizavi de acest subiect. Dar, dupa cum spuneam si inainte, e vorba despre un alt fel de comunicare, departe de cliseele publicitatii, si pentru altii asta ar putea fi o problema.
In campania pentru Sibiu, targetul pare a fi unul foarte tanar. Dumneavoastra cum ati definit acest public-tinta?
Tanar la propriu si la figurat, deopotriva "Globetrotter" sau "Business Class", european in gandire si ca rezidenta, modern, impatimit de viata si cultura.
Care credeti ca este reactia publicului mai in varsta? Credeti ca se va regasi in mesajul campaniei?
Nu am dorit sa-i neglijam, doar ca in acest inceput de campanie ne-am concentrat atentia mai mult asupra tinerilor, urmand ca de anul viitor sa ne adresam si altor categorii de public, prin intermediul unor canale de comunicare diferite.
Ce valori ale orasului Sibiu vrea sa transmita aceasta campanie?
Sibiu. Tanar din 1191. Comunicam cu Europa despre un oras istoric, si totodata modern, tacut si misterios, dar in acelasi timp plin de viata. Ne-am propus sa valorificam in mod deosebit multiculturalitatea Sibiului - "City of Culture. City of Cultures".
Ati mers pe ideea de mister si de quest, cel putin in spot. Ce anume v-a determinat sa alegeti aceasta grila?
Ne-am dorit sa cream o campanie foarte vie si incitanta, care sa starneasca dezbateri. Am vrut sa transmitem ideea culturii intr-un sens pragmatic, postmodern, sa vorbim despre Romania altfel decat s-a facut pana acum.
Campania se va derula exclusiv in Romania? In ce alte locuri va mai fi prezenta?
Programul Sibiu CCE 2007 este foarte important pentru intrega tara si nu ne putem permite sa neglijam comunicarea lui. Astfel, in limita bugetului, pe langa canalele nationale se mai folosesc si canale cu acoperire in toata Europa si nu numai. Campania ATL e insotita si de o serie de evenimente organizate impreuna cu Scholz & Friends Berlin, in orasele importante din Europa. Pana acum am organizat activitati de promovare a programului pe plan international in Strasbourg si in Berlin. Sunt deja in discutii urmatoarele directii de comunicare la nivel extern, atat in 2006, cat si pe parcursul anului 2007.
Ce anume va doriti sa realizati prin aceasta campanie, dincolo de bifarea obiectivelor din brief?
Ne dorim ca intreaga tara sa se incadreze prin cultura in normalitatea atat de fireasca europenilor.
Info
|
Publicitatea de sub pamant. 60% din bucurestenii cu varste intre 35 si 49 de ani, obisnuiti ai calatoriilor cu metroul, sunt receptivi la publicitatea... subterana. 60% dintre utilizatorii metroului privesc des panourile publicitare. Mai mult, aproape jumatate din totalul calatorilor au o atitudine pozitiva fata de reclame si numai una din cinci persoane are o atitudine neutra sau ostila. Studiul, inedit pe piata media, a fost comandat de Euromedia si Beta Cons, membre ale EPAMEDIA. EPAMEDIA este un organism care reuneste specialisti in publicitatea outdoor
din centrul si estul Europei.
Pepsi, animat in 3D. Grafitti BBDO semneaza campania de iarna pentru Pespi. Este vorba despre prima campanie integrata Pepsi dezvoltata local si se va derula pe mai multe medii de comunicare: tv, print, internet, outdoor, POSM-uri si PR. Punctele forte ale campaniei au fost gandite a fi cele doua spoturi animate, realizate in 3D.Max si Jolie, cele doua personaje din spoturi fac ceea ce spune sloganul Pepsi (Dare for more): indraznesc mai mult. Identitatea Pepsi este prezenta prin culorile specifice brandului, foarte vizibile in spoturi si prin atitudinea celor doua personaje care isi depasesc
limitele alaturi de Pepsi.
Sportivi premiati. Ursus continua programul sau de implicare corporatista in sportul de performanta romanesc. Astfel, Ursus a anuntat oferirea de burse lunare pentru sportivii care vor castiga la Jocurile Olimpice de la Beijing 2008. 1.000 de euro pentru cei care vor obtine medalia de aur, 750 de euro pentru medaliile de argint si 500 de euro pentru cele de bronz. Pe baza rezultatelor obtinute in ultimii ani, Ursus a decis ca Primul bursier URSUS va fi Marian Dragulescu, care va primi, incepand cu luna ianuarie a anului viitor, o bursa lunara de 1.000 de euro pana la inceperea Jocurilor Olimpice din 2008. Ursus si Fundatia Olimpica Romana au semnat in acest sens un parteneriat care reglementeaza implicarea brandului. Alexandrion este un alt brand din aceeasi categorie de produse, care se situeaza alaturi de sportul romanesc prin proiectele derulate alaturi de Comitetul Olimpic si Sportiv Roman.
|