x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Slogan - Facerea de bine nu se termina cu bine

0
Autor: Alex Anghel Cristian Pasarica 09 Dec 2006 - 00:00

Ati observat in ultimul timp risipa de bine in ad-urile romanesti. Toate sunt pozitive, toate il au pe bine in ele. Putem vorbi chiar de un trend catre "mai bine". Conceptul insa nu este unul nou si cade in banal atunci cand ruleaza in paralel cu un altul asemanator.

OUTDOOR. Un vizual care nu respecta abecedarul publicitatii

Ati observat in ultimul timp risipa de bine in ad-urile romanesti. Toate sunt pozitive, toate il au pe bine in ele. Putem vorbi chiar de un trend catre "mai bine". Conceptul insa nu este unul nou si cade in banal atunci cand ruleaza in paralel cu un altul asemanator.

Putem vorbi de moda, putem vorbi de felul in care toti se gandesc in acelasi timp la acelasi lucru, putem vorbi de concepte asemanatoare, de tendinte, de coincidente sau putem spune lucrurilor pe nume.

Daca acum ceva timp cresterea spectaculoasa a Jurnalului National se traducea in sloganul: bine crescut, iata ca, in ultima vreme, mai multe reclame apeleaza la generozitatea cuvantului bine si la asocierile si conotatiile benefice ale acestuia.

Cel putin doua exemple sunt relevante in acest sens. Unul dintre acestea este cel al campaniei de outdoor pentru mobilierul Elvila, unde accentul este pus mai mult pe slogan decat pe vizual: Esti bine mobilat. Cel de-al doilea este la Pate Ardealul, unde ni se spune intr-un mod direct ca pateul cu pricina este: bine facut.

In primul exemplu, accentul cade tocmai pe cuvantul bine, care este subliniat intentionat de autor pentru a intari faptul ca este vorba de un lucru bun. Problema aici este aceea ca sublinierea cuvantului bine in loc sa intareasca mesajul ii da acestuia o nota de intentionat, de adaugare a unui element inutil. Pe langa faptul ca anuleaza ceea ce se voia a fi subtil, lasa sentimentul de insistenta, de redundanta, pierzandu-si astfel credibilitatea. E ca atunci cand cineva incearca sa cucereasca o femeie evidentiind intr-o nota exagerata calitatile sale. Desi conceptul creativ nu este unul rau, modul in care acesta a fost transpus in imagine si slogan e unul simplist si fortat. Simpla asociere a unui barbat aflat la a doua tinerete, care sta asezat intr-un fotoliu confortabil, cu un slogan precum: "Esti bine mobilat" nu rezolva nici pe departe acest concept creativ atat de generos. Desi personajul din print respira un aer de intelectual, asta nu sustine calitatea si credibilitatea unui produs precum mobilierul.

In esenta sa sloganul te trimite la ideea de om invatat, citit, cu o cultura vasta. Luat ad literam, conceptul incearca sa evidentieze calitatile unui mobilier bun. Ii lipseste insa puterea de convingere, deoarece sufera la capitolul imagine.

BINE FACUT, RAU PROMOVAT. Povestea spotului pentru pateul Ardealul se vrea a fi una haioasa, una ce incearca sa surprinda o felie de viata. Toti am auzit bancuri cu si despre ardeleni, toti cunoastem felul lor de a fi, insa abia acum, o data cu acest spot aflam ca nu gusta bancurile seci si, mai mult de atat, ca nu au simtul umorului atunci cand vine vorba de propriile valori.

Bineinteles ca ardelenii nu sunt intocmai cum ii descrie spotul respectiv.

Luata pe segmente, povestea spotului se leaga si are chiar o logica sanatoasa. Atunci cand aud un banc prost, mesenii (personajele spotului in cauza) nu reactioneaza pozitiv, ci, dimpotriva, lasa deoparte bunele maniere si, bine facuti cum sunt oamenii de la tara, ii aplica povestitorului o pedeapsa aspra, reactionand violent. Se evita oarecum "scenele sangerose" de kung-fu mioritic prin faptul ca cel care a povestit bancul are parte de o aterizare usoara pe o claie de fan. Concluzia pe care o putem trage, urmand logica spotului, este aceea ca pateul bine facut ii face pe oameni bine facuti si iuti la manie atunci cand se glumeste pe seama muncii lor. Luat ad literam, sloganul se leaga in mod evident de calitatile produsului. Problema este insa alta. Chiar daca sloganul este unul potrivit si relationeaza in mod fericit cu produsul, gustul pe care ti-l lasa la final spotul este acela al bancului sec, spus de un personaj antipatic, sau al reactiei necivilizate pe care o are multimea.

LA FINAL, UN GUST AMAR. Cele doua exemple ne arata intr-un mod destul de clar ca folosirea unui concept ce are in esenta un cuvant care transmite forta pozitiva este folosit in contexte nefavorabile, care, in loc sa ajute marca, o lasa intr-o zona a incertitudinii. Asadar, nu tot ce crezi ca-i bine e si bun. Si, ca sa nu incheiem intr-o nota pesimista, nu ramane decat sa ne gandim ca in aceasta tara plina de "oameni de bine" toata lumea a ales o noua formula de salut: Sa traiti bine!

SA INTELEGEM BINE
Pentru a ne face o imagine mai clara asupra nenumaratelor conotatii ale cuvantului "bine", trebuie sa aruncam mai intai o privire asupra etimologiei acestuia. Conform Dictionarului Explicativ al Limbii Romane, cuvantul isi are originea in latinescul bene si se refera la obiectul moralei ca stiinta. Iata cateva dintre intelesurile cuvantului: in mod prielnic, in mod favorabil, avantajos, util, ceea ce corespunde cu morala, ceea ce este recomandabil din punct de vedere etic, armonios dezvoltat, placut la vedere. Mai mult de atat, expresiile ce contin cuvantul bine sunt nenumarate: A(-i) prinde; A(-i) veni cuiva bine; Bine ai (sau ati) venit A se simti bine; A(-i) face (cuiva) bine; A dormi (sau a se odihni etc.) bine; (Ce), nu ti-e bine?; Bine ti-a facut!; Barbat sau femeie bine facut(a); De-a binelea; (Ca) bine zici; A face (cuiva un mare) bine sau a face (cuiva) bine (cu ceva); A vorbi (pe cineva) de bine; A lua (pe cineva) cu binele.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de