x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Spirit de sarbatoare

Spirit de sarbatoare

28 Noi 2004   •   00:00

SUFLETUL COMERTULUI
Dupa o lunga pauza de comunicare cu impact, Connex revine, in fine, cu o campanie pe sufletul tuturor celor care inteleg semnificatia sentimentului de iubire.
CLAUDIA CURICI, ALEX ANGHEL

Click pentru a mari imaginea
NIMERIT. O fata frumoasa cu un zambet cald, rodul unui casting reusit
Mosi Craciuni falsi, rosii (Coca-Cola) sau albastri (Pepsi, Tuborg), cu barba sau fara, blajini sau cu apucaturi de ninja (Orange), ba unii si cu temeinice cunostinte de marketing (Zapp), caleasca trasa de reni, piticii dansatori, Craciunite sexy, toate acestea ne invadeaza televizoarele, la sfarsit de noiembrie, mai abitir ca aspirantii la un loc in mintea electorului.

CLISEE. Ce putem face pentru a intra in spiritul sarbatorilor, renuntand insa la clisee si la personaje demitizate (spre exemplu, orice Mos Craciun din reclame aspira la un harem de Craciunite cu fustite minimale si busturi generoase) ce pot deplasa usor registrul de la atmosfera traditionala de sarbatoare la penibil. Decat sa asteptam la nesfarsit un Mos Craciun cu barba din vata si costum sintetic, mai bine sa incepem sa ne insusim calitatile lui, asa cum sunt ele imaginate de copii, si sa aducem celor din jurul nostru bucuria pe care o asteptam.

UN PIC MAI BINE. Surpriza vine de acolo de unde parca nu mai sperai. Desi de la campania cu degetul si sms-ul incoace, scoasa la rampa de Next Cap, aproape nimic nu ne-a mai convins de calitatea comunicarii

Connex (campanie care, fie vorba intre noi, am aflat dupa ceva vreme ca avea o tiza in Malayesia, probabil coincidenta), Connex a gasit, se pare, formula ideala pentru a iesi din rutina comunicarii de sarbatori de care vorbeam. Avand un mesaj cald si uman, "Fa un gest frumos de sarbatori", campania intra cu adevarat in randul comunicarii de marca profesioniste. Vinovata de concept este Odissey, o agentie cu nucleu creativ D’Arcy.
10 PLUS PENTRU CASTING
Munca la un asemenea spot incepe de la un concept creativ, casting-ul este cel care intregeste pana la urma constructia si da sau nu savoare conceptului. In cazul de fata, cele doua personaje sunt perfect incadrate in atmosfera. "Importanta casting-ului pentru produsul creativ este esentiala, iar alegerea unor personaje puternic expresive aduce un mare beneficiu reclamei", spunea, la Golden Drum, intr-o sesiune despre cum este adusa la viata ideea, tanarul regizor ceh Jakub Kohak.

DESPRE CONCURENTA
O data ce agentia de publicitate D’Arcy si-a inchis portile pentru totdeauna (sau cine stie?) creativii si nu numai s-au indreptat spre alte agentii cu renume. Unii spre Red Cell, altii spre Tempo, iar altii si-au deschis propria agentie - Odyssey, Strategicom. Interesant este ca echipa de creatie s-a impartit intre Tempo si Odyssey. Mai interesant este faptul ca batalia la nivelul orgoliilor a continuat si la nivelul marcilor. Astfel incat Tempo detine contul Orange, iar Odyssey, contul Connex.

.

.

Click pentru a mari imaginea Click pentru a mari imaginea
CONTEXT. Intalnirea dintre cei doi marcheaza inceputul aventurii
INEDIT. Atunci cand vine vorba de iubire, creativitatea nu are limite
Click pentru a mari imaginea Click pentru a mari imaginea
INSPIRAT. Un slogan in spiritul Sarbatorilor de iarna
ROMANTIC. Cand sporturile de iarna se transforma in poveste de iubire

×
Subiecte în articol: sufletul comertului