x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Studiu - Cele mai celebre mărci de cosmetice pentru plajă nu oferă protecţia înscrisă pe etichetă

Studiu - Cele mai celebre mărci de cosmetice pentru plajă nu oferă protecţia înscrisă pe etichetă

29 Mai 2008   •   00:00

15:45 • Cele mai celebre mărci de produse cosmetice pentru plajă nu oferă nivelul de protecţie înscris pe etichetă, potrivit unui studiu realizat de o organizaţie de protejare a drepturilor consumatorilor din Marea Britanie.



Cele mai celebre mărci de produse cosmetice pentru plajă nu oferă nivelul de protecţie înscris pe etichetă, potrivit unui studiu realizat de o organizaţie de protejare a drepturilor consumatorilor din Marea Britanie, informează dailymail.co.uk.

Un studiu realizat de organizaţia Which? a scos la iveală faptul că trei produse de top în domeniu nu reuşesc să ofere factorul de protecţie împotriva arsurilor solare promis pe etichetă.

Rezultatele, contestate de comercianţi, pot însemna că oamenii se expun la soare mai mult decît este indicat.

Descoperirea a fost publicată într-o perioadă în care cazurile de cancer al pielii provocate de arsurile solare sunt în creştere semnificativă în Marea Britanie.

Experţii de la Which? au testat 14 dintre cele mai populare produse de pe piaţă, care indicau pe etichetă un factor de protecţie solară (SPF) 15.

Trei dintre acestea nu au atins standardul minim de 12,5  -  Marks & Spencer Sun Formula Lotion (7,1), Malibu High Protection Lotion (10,2) şi Tesco Sun Protection Medium (12).

Factorul de protecţie solară (SPF) indică nivelul de protecţie împotriva razelor UVB, care provoacă arsuri ale pielii.

Două alte produse oferă o relativ proastă protecţie împotriva razelor UVA, asociate cu cancerul şi îmbătrînirea pielii.

Avon Bronze Sensitive Sun Lotion Spray şi Piz Buin In-Sun 15 şi-au schimbat între timp formula de la acest test.

Marks & Spencer a declarat pentru ediţia de joi a publicaţiei Which? că produsul său a fost testat la cele mai înalte standarde internaţionale şi că testele au indicat factorul de protecţie 15.

Malibu a indicat că o nouă versiune a produsului său, cu un SPF superior, va fi lansată pe piaţă în timpul verii, adăugînd că şi loţiunea aflată în prezent în magazine a îndeplinit standardele internaţionale.

Which? a mai descoperit că unele dintre cele mai ieftine creme de protecţie solară de pe piaţă sunt mai eficace de pînă la şase ori decît mărcile celebre şi scumpe.
  • Mediafax

×
Subiecte în articol: magazin protecţie