x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Studiu de caz - Numărul mediu de autovehicule care circulă in Bucureşti a SCÃZUT!

Studiu de caz - Numărul mediu de autovehicule care circulă in Bucureşti a SCÃZUT!

de Jurnalul National    |    11 Dec 2007   •   00:00

Numărul mediu de autovehicule care circulă in Bucureşti a scăzut, in ultimii şase ani, potrivit unui studiu de caz prezentat, luni, la un seminar şi atribuit de organizatori Ministerului Transporturilor. Conform datelor oficiale, numărul inmatriculărilor a crescut semnificativ. Conform realităţii traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat.



Numărul mediu de autovehicule care circulă in Bucureşti a scăzut, in ultimii şase ani, potrivit unui studiu de caz prezentat, luni, la un seminar şi atribuit de organizatori Ministerului Transporturilor. Conform datelor oficiale, numărul inmatriculărilor a crescut semnificativ. Conform realităţii traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat.

Astfel, dacă in iunie 2001 erau in trafic 89.680 de vehicule pe zi, in aprilie 2007 media zilnică a scăzut la 86.928 de maşini, potrivit sursei citate.

Analiza se referă la impactul traficului asupra calităţii aerului şi prezintă, printre altele, media zilnică a vehiculelor aflate in circulaţie in mai multe luni din anii 2000-2005 şi 2007. Astfel, numărul autovehiculelor din trafic era de 85.070 in mai 2000, de 89.680 in iunie 2001, 83.610 in aprilie 2002 , 88.390 in mai 2005. In lunile august şi septembrie, traficul a evoluat de la 79.040 de maşini in august 2000 la 86.010 in septembrie 2001, 78.100 de unităţi in august 2003, 88.270 in septembrie 2006 şi 86.356 de maşini in august 2007, potrivit studiului.

Rezultatele analizei au fost prezentate presei, luni, de către Simona Stăngă, de la Departamentul pentru Afaceri Europene, organism aflat in subordinea premierului, la un seminar pe teme de transport urban. Organizatorii evenimentului au prezentat analiza ca aparţinănd Ministerului Transporturilor.

Aflat la seminar, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Laszlo Borbely, a intrerupt prezentarea, arătăndu-se surprins de concluziile studiului.

"Este o glumă acest studiu de caz. Este imposibil să avem in anul 2004 mai multe maşini decăt in 2007. Vă rog să analizaţi mai bine datele. Dacă mergem cu un astfel de studiu de caz in care se spune că in 2007 a fost un trafic mai mic decăt in 2004, nu ajungem nicăieri", a declarat Borbely.

Studiul de caz arată, pe de altă parte, că traficul din zona centrală a Capitalei se desfăşoară in condiţii de suprasaturare a infrastructurii şi că impactul circulaţiei auto asupra mediului depăşeşte valorile limită. Cu toate acestea, nivelul poluării este in scădere, conform sursei citate, intrucăt parcul auto a fost modenizat, iar calitatea carburanţilor a crescut.


"Nu am primit niciun astfel de studiu. Acesta a fost făcut de Registrul Auto Romăn, Ministerul Transporturilor nu comandă studii de trafic pe Bucureşti. Totuşi, imi este foarte greu să cred că a scăzut traficul in Capitală, din moment ce pe DN 1 circulă in jur de 70.000 de maşini pe zi, cifră dublă faţă de acum 2-3 ani", a afirmat Orban după un seminar pe tema transportului, răspunzănd unei intrebări a presei.


Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.s-a declarat la răndul său neincrezător in rezultatele studiului.
"Nu am primit niciun astfel de studiu. Acesta a fost făcut de Registrul Auto Romăn, Ministerul Transporturilor nu comandă studii de trafic pe Bucureşti. Totuşi, imi este foarte greu să cred că a scăzut traficul in Capitală, din moment ce pe DN 1 circulă in jur de 70.000 de maşini pe zi, cifră dublă faţă de acum 2-3 ani", a afirmat Orban după un seminar pe tema transportului, răspunzănd unei intrebări a presei.
  • MediafaxÂ

×
Subiecte în articol: magazin studiu