16:24 • Elevii care se uită în gol în timp ce se află în sala de curs sunt cei mai deştepţi din grup, deşi în mod tradiţional profesorii îi califică drept visători şi le spun mereu că trebuie să fie atenţi, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici.
Elevii care se uită în gol în timp ce se află în sala de curs sunt cei mai deştepţi din grup, deşi în mod tradiţional profesorii îi califică drept visători şi le spun mereu că trebuie să fie atenţi, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, preluat de thisislondon.co.uk.
De fapt, copiii au rezultate mai bune la şcoală dacă se uită în anumite puncte din spaţiul sălii de curs sau pe fereastră în loc să se concentreze permanent la profesor, potrivit studiului realizat de cercetătorii de la Universitatea din Stirling.
În ciuda aparenţelor, aceştia, de fapt, se concentrează asupra muncii lor sau încearcă să înveţe ceva nou, spun autorii acestui studiu.
Cercetătorii le recomandă profesorilor să verifice dacă elevii se uită suficient de des prin spaţiu, semn că îşi consolidează informaţiile primite.
La studiu au participat peste 230 de copii, cu vârste între 5 şi 18 ani. Cei calificaţi drept "visători" au obţinut rezultate mai bune la teste, fapt care sugerează că elevii care se uită des în anumite puncte din spaţiu în timpul lecţiei acumulează mai bine informaţiile decât cei care fac acest lucru mai rar.
De exemplu, tinerii cu vârste între 4 şi 6 ani aveau mai degrabă tendinţa de a evita să-şi privească interlocutorul în ochi dacă aveau de efectuat o sarcină dificilă sau nouă, dar se uitau mai puţin în gol dacă sarcina era realizată împreună cu o persoană familiară.
Pentru copiii mai mari, refuzul de a privi interlocutorul în ochi era mai degrabă asociat cu complexitatea sarcinii decât cu familiaritatea persoanei care îl testa.
Studiul sugerează faptul că elevii îşi feresc privirea atunci când încearcă să efectueze o sarcină dificilă sau nouă, a indicat profesorul Gwyneth Doherty-Sneddon, autorul lucrării, care a fost finanţată de Consiliul de cercetare economică şi socială.
Cercetătorii spun că refuzul de a privi profesorul în ochi poate fi "un semn pozitiv" şi că elevii care practică acest lucru sunt de fapt cei care achiziţionează cele mai multe informaţii.
Cercetătorii cred că atenţia copiilor este distrasă în momentul în care creierul este ocupat cu interpretarea indiciilor vizuale oferite de profesor.
Specialiştii cred că studiul poate ajuta profesorii să înţeleagă starea mintală a copiilor cu autism, deficit de atenţie (ADHD) sau cu sindromul Williams (persoane hipersociabile şi care utilizează în exces contactul vizual).
Descoperirea cercetătorilor britanici promite să ofere noi informaţii despre funcţionarea socială şi mintală a acestor grupuri.
- Mediafax
Citește pe Antena3.ro