MILANO, MILANO, MILANO. Campania de outdoor pentru ABN Amro, care se desfasoara acum in Bucuresti este semnata de agentia de publicitate Odissey. Va amintiti campania pentru magazinul Unirea? Asemanarea este pe cat de izbitoare, pe atat de plictisitoare. Copiatul a devenit in publicitate o moda. Dar mult mai suparatore decat actul in sine este a te inspira dupa o idee lipsita de creativitate. Tocmai cand spuneam ca bancile au inceput sa comunice asa cum trebuie (vezi ING sau Raiffeisen), ABN Amro isi legitimeaza imaginea printr-un slogan fara nici un pic de substrat. "Principiul de existenta al magazinului fost comunist: "Milano"? Nu! Lumea merge la Unirea" pus cap la cap cu sloganul ABN Amro: "In Romania exista un magazin ca-n Milano⦠si o singura banca, unde ai servicii europene", observam acelasi registru de comparatie fortata cu trimiteri la valori apusene. Curios este faptul ca in Odissey se gasesc multi oameni care alcatuiau inainte echipa de la DâArcy al carei punct forte era creativitatea.
Nu e mai putin adevarat, parca altfel am fi primit campania ABN, daca ea n-ar fi trecut prin filtrul grilei de lectura a campaniei Unirea. (Alex Anghel)
GENIAL, HP DIGITAL. O campanie de indoor desfasurata pe Oops Media pentru Ultra Pro Computers sub coordonare Hp ne-a surprins in mod placut prin creativitate. Constienta de reusita, agentia de publicitate ADDV a hotarat sa arunce lucrarea in batalia festivalului de
publicitate Golden Drum. Dupa ce a fost lansat in aceasta campanie indoor, sloganul "Go digital" a fost preluat pentru toata categoria. Mai mult decat inspirat, conceptul de schimbare din aparatura foto pe film pe cea digitala trebuia facut in termeni duri (asta face uneori ca lucrurile sa fie mai usor de retinut) si umoristici. Trecerea nu se putea face usor si asta din cauza nostalgicilor, care se opun mereu conceptului de schimbare. De aceea, filmul clasic a luat locul hartiei igienice. Calea pe care trebuie sa o urmam ca sa fim in pas cu tehnologia este cea digitala. (
Alex Anghel)