x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Tendinta - Infloreste publicitatea, simtiti mirosul?

Tendinta - Infloreste publicitatea, simtiti mirosul?

de Alex Anghel    |    Cristian Pasarica    |    28 Apr 2006   •   00:00
Tendinta - Infloreste publicitatea, simtiti mirosul?

Fie ca e vorba de o noua tendinta sau de o simpla coincidenta, motivele florale si vegetale isi fac aparitia din ce in ce mai des in vizualurile publicitare. In astenia din publicitatea romaneasca s-a simtit nevoia de prospetime, de romantism, de relaxare, de poezie.

Reintoarcerea la valorile specifice perioadei Rococo se face cu ajutorul elementelor grafice si tehnicilor moderne de exprimare. Daca publicitatea parea ca se indreapta catre o comunicare agresiva si rationala in care consumatorului i se prezinta produsul sau serviciul intr-o situatie construita pe un rationament de tip cauza-efect, iata ca atat creativii din publicitate, cat si publicul au simtit nevoia de reintoarcere la comunicarea afectiva. Intr-un fel se poate vorbi de un mod de exprimare mai plastic, mai metaforic, ce nu se jeneaza sa se inspire din pictura, arhitectura sau grafica unor curente artistice mai vechi. Acest tip de comunicare incearca sa reconstruiasca acea relatie afectiva, de dragoste, dintre produs/ serviciu si consumator. Exemple sunt multe. Campaniile celor de la Nokia, Elite, Coca-Cola si, intr-o anumita masura, cele de la Dorna, Romantic FM sau Antena3 (varianta animata) sunt graitoare in acest sens.

Grafica simpla, curata si in acelasi timp interesanta si atragatoare ia locul imaginii fotografice. Luand separat fiecare caz, observam ca motivele alegerii unei astfel de comunicari sunt diferite, insa in esenta mesajul face sa vibreze aceeasi coarda interioara in inima consumatorului. Aici ar putea aparea o problema in termeni de delimitare a produselor in mintea consumatorului, insa, fiind vorba de campanii pentru produse din categorii diferite, acestea, in cel mai ,,rau" caz, pot fi asezate pe aceeasi treapta afectiva, fiind asociate una cu cealalta. Avand in vedere ca aceste produse au o imagine pozitiva, fiecare dintre acestea se pot ajuta reciproc prin asocierea facuta de consumator la nivelul memoriei afective si vizuale.

DESIGN DE PRODUS. In cazul Nokia, totul pleaca de la designul telefoanelor din colectia L’amour. Pentru a ne face o imagine mai clara asupra modului de comunicare, am luat legatura cu Attila Der - Marketing Manager, Ungaria si Romania: "Colectia L’Amour imbina designul de varf cu tendintele actuale, fara a compromite usurinta in utilizare si functionalitate, demonstrand in acest fel ca a inteles dorintele utilizatorilor. Nokia face din telefonul mobil un adevarat accesoriu de moda. Colectia L’Amour le ofera femeilor si barbatilor preocupati de moda posibilitati generoase de alegere in materie de design, culori si functionalitate. Stilul colectiei L’Amour, inspirat de tendintele actuale, este caracterizat de un amestec incantator de contraste, imbinand influente culturale si etnice cu accente surprinzatoare, «de lux».

Elemente vintage si artizanale, materiale naturale, culori si modele extrem de diverse - toate acestea sunt create si imbinate atent, cu pasiune pentru detaliu.

Designul terminalelor din colectia L’Amour este opera echipei de designeri Nokia, ai carei membri apartin unor culturi diferite si au experiente profesionale diverse. Echipa de designeri s-a lasat inspirata de materiale precum chihlimbarul, ceramica, turcoazul, matasea si emailul. Grafica, materialele, finisajele si culorile selectate pentru fiecare model din colectie au fost puse in mod creativ in valoare prin tehnicile artizanale, precum emailarea si gravarea.

Nokia este primul producator de telefoane mobile care se adreseaza in mod special oamenilor preocupati de tendintele din moda, considerati drept un public de sine statator. Prin intermediul terminalelor din aceasta colectie, Nokia abordeaza un segment de oameni preocupati de noutatile din moda, barbati si femei deopotriva. Colectia L’Amour a fost conceputa pentru barbatii si femeile care lanseaza tendinte in moda, carora le place sa se afle in centrul atentiei si care sunt dispusi sa investeasca mai mult in lucruri de calitate. La Nokia, designul este o componenta importanta a brandului. Este extrem de important in procesul de creare de produs si reprezinta o competenta esentiala a Nokia, integrata in intreaga companie. Bazandu-se pe expertiza din diverse discipline, precum design-ul industrial, cercetarea comportamentului consumatorului, marketing, inginerie si tehnologie, Nokia detine o pozitie favorabila pentru a crea produse integrate pentru piata globala de mobilitate".

RACORITOR. Foc si gheata, noi elemente in comunicarea Elite

PROSPETIME PRIN FOC SI GHEATA.. In cazul Elite, comunicarea pentru noul produs Selected cu Fresh System are la baza alte premise, importanta fiind si viziunea artistica a Olgai Zabunov, art directorul acestui proiect. Mihaela Pascu, Director de Creatie Saatchi&Saatchi, ne-a dat cateva detalii cu privire la alegerea facuta pentru Elite in termeni de comunicare:

"Putem vorbi de un romantism adus la zi. Un reflex, daca vrei, al violentei vizuale din anii trecuti. O forma de sensibilitate - mai tolerabila, pentru ca, de obicei, e filtrata prin autoironie. Se leaga in mod clar de mesajul care trebuia lansat: prospetimea cafelei din pachet. Selected cu Fresh System. In rest, e articularea Olgai Zabunov, art director pe proiect. Toate lucrarile Olgai au o discretie inteligenta si o elaborare fina. E o solutie grafica legata de prospetimea cafelei din pachet. De altfel, trendul e si el lansat de ceva timp si nu are legatura cu primavara".

MEREU LA MODA. "In contextul unei piete dinamice si a unei competitii stranse la nivel de inovatie, tendinta de a reimprospata comunicarea marcilor va fi prezenta intotdeauna.

Noua identitate vizuala a Coca-Cola light reflecta foarte bine valorile marcii, relevante pentru publicul tinta: moderna, armonioasa, senzuala, sofisticata, increzatoare.

Elementele grafice si simbolurile folosite subliniaza foarte bine aceste atribute. Nu putem vorbi despre intentia de comunicare a altor companii, dar putem sa va spunem ca noua identitate vizuala pentru Coca-Cola light nu este doar de sezon. Ea redefineste identitatea marcii la nivel global, consolidand legatura pe care aceasta si-a construit-o in timp cu lumea modei", a declarat Natalia Predut, Senior Brand Manager Coca-Cola si Coca-Cola light pentru Romania, Bulgaria si Moldova.

AVANGARDA "Colectia L’Amour imbina designul de varf cu tendintele actuale, fara a compromite usurinta in utilizare si functionalitatea, demonstrand in acest fel ca a inteles dorintele utilizatorilor. Nokia face din telefonul mobil un adevarat accesoriu de moda. Colectia L’Amour le ofera femeilor si barbatilor preocupati de moda posibilitati generoase de alegere in materie de design, culori si functionalitate"
Attila Der -
Marketing Manager, Ungaria si Romania
×