PASQUALE BARBELLA - Sloganul pentru Swatch il plaseaza in topul creativilor
Dupa cinci editii ale festivalului Adprint a venit randul ca a sasea sa imbrace haine autentic europene. Am profitat de aceasta ocazie pentru a vorbi cu Pasquale Barbella, creativul care a realizat faimosul slogan pentru compania Swatch: "Time is what you make of it" (Timpul este ceea ce stii sa faci cu el). ALEX ANGHEL
PROLIFIC. Misiunea grea a lui Barbella a fost aceea de a colecta numeroasele premii ale agentiei anului la AdPrint: McCann Erickson Italia |
Cu potential
Jurnalul National: Ce parere aveti despre evolutia pietei de publicitate din Romania?
Pasquale Barbella: Am fost in Romania acum patru ani si am ramas profund impresionat de schimbarile observate: Publicitatea de astazi este mult mai profesionista decat publicitatea de ieri. Se simte experienta dobandita in ultimii patru ani.
Jeff Bezos și-ar face nuntă de 600 de milioane la Aspen, chiar după Crăciun. Cine este logodnica miliardarului, Lauren Sanchez
Citește pe Antena3.ro
Originalitate
Ati avut sentimentul de deja-vu cand ati vazut lucrarile expuse la acest festival?
Dupa 37 de ani de experienta in domeniul publicitatii, acest sentiment de d...ja-vu il intalnesc chiar si la Cannes, cel mai reprezentativ festival international de publicitate. Pentru a invata insa, trebuie sa privesti in jur, sa fii la curent cu cele mai noi tendinte si abordari. De multe ori insa, fara sa ne dam seama, suntem influentati de ceea ce vedem, acumulam, cunoastem de-a lungul anilor si de aceea se intampla sa intalnim abordari asemanatoare. Greseala cel mai frecvent intalnita in randul creativilor este aceea de a urma o tendinta, in timp ce, pentru a castiga leul de aur de la Cannes, trebuie sa vii cu o abordare revolutionara. Am vazut creatii originale aici in Romania, idei noi...
Einstein in publicitate
Sunteti creatorul celebrului slogan "Time is what you make of it" (Timpul este ceea ce stii sa faci cu el), cum s-a nascut ideea?
M-a fascinat teoria relativitatii a lui Einstein si am pornit de la o interpretare mult simplificata a relativitatii timpului: Atunci cand iti petreci o ora alaturi de o femeie frumoasa ai sentimentul ca timpul s-a scurs foarte repede, pe cand intr-o situatie-limita, secundele par o eternitate. Am intors pe toate partile aceasta stare de fapt si astfel am inteles ca suntem responsabili de felul in care ne petrecem timpul si calitatea acestuia depinde in mare masura de noi, de ceea ce stim sa facem cu el.
Umor serios
Revenind la prezentarea dumneavoastra - este umorul esential pentru a obtine un mare premiu?
Nu. Dar umorul este o treaba serioasa pentru ca te face sa zambesti. Umorul este o modalitate de a aborda lucruri serioase, cum sunt campaniile sociale, de exemplu, generand emotii despre ceea ce este cu adevarat relevant. Nu au ce cauta in publicitate acele bancuri ieftine sau acel comic care nu are idee in spate. Nu rezolvi nimic daca faci pe cineva sa rada si doar atat, publicitatea nu e circ.
Creativ anonim
Ati spus ca il admirati pe omul de creatie Gossage, un copywriter nu foarte cunoscut. De ce el si nu unul dintre numele mari care au revolutionat publicitatea?
Il apreciez in mod deosebit fiindca a reusit sa faca campanii extraordinare cu bugete foarte mici. Nu e deloc greu sa realizezi o campanie de publicitate pentru o companie mare. Coca-Cola, Nike, Adidas etc. sunt marci care au avut mereu o comunicare excelenta, campanii creative. Atunci cand ai un buget mare poti sa pui in aplicare orice idee, dar sa faci o marca cunoscuta cand nu ai multe variante e mai greu. El a reusit acest lucru si asta inseamna creativitate.
CV
|
|