x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Timp relativ pentru slogan creativ

Timp relativ pentru slogan creativ

07 Dec 2004   •   00:00

PASQUALE BARBELLA - Sloganul pentru Swatch il plaseaza in topul creativilor

Dupa cinci editii ale festivalului Adprint a venit randul ca a sasea sa imbrace haine autentic europene. Am profitat de aceasta ocazie pentru a vorbi cu Pasquale Barbella, creativul care a realizat faimosul slogan pentru compania Swatch: "Time is what you make of it" (Timpul este ceea ce stii sa faci cu el).
ALEX ANGHEL

PROLIFIC. Misiunea grea a lui Barbella a fost aceea de a colecta numeroasele premii ale agentiei anului la AdPrint: McCann Erickson Italia
Fata de anii trecuti, cand seminariile au fost mai numeroase, anul acesta calitatea a primat in detrimentul cantitatii. Printre vorbitori s-a numarat si omul de creatie Pasquale Barbella cu o prezentare intitulata: "Nimic nu este mai serios decat rasul", in care a punctat diferenta dintre umor si comic. Pe cand comicul provoaca rasul, dar este lipsit de substanta, umorul este un antidot impotriva arogantei, o modalitate de a atinge partea emotionala a oamenilor. In interviul acordat Jurnalului, domnia sa s-a aratat increzator in viitorul acestui festival, care, desi este "foarte tanar", demonstreaza potentialul de regenerare al industriei advertising-ului in tarile foste comuniste.

Cu potential

Jurnalul National: Ce parere aveti despre evolutia pietei de publicitate din Romania?
Pasquale Barbella: Am fost in Romania acum patru ani si am ramas profund impresionat de schimbarile observate: Publicitatea de astazi este mult mai profesionista decat publicitatea de ieri. Se simte experienta dobandita in ultimii patru ani.

Originalitate

Ati avut sentimentul de deja-vu cand ati vazut lucrarile expuse la acest festival?
Dupa 37 de ani de experienta in domeniul publicitatii, acest sentiment de d...ja-vu il intalnesc chiar si la Cannes, cel mai reprezentativ festival international de publicitate. Pentru a invata insa, trebuie sa privesti in jur, sa fii la curent cu cele mai noi tendinte si abordari. De multe ori insa, fara sa ne dam seama, suntem influentati de ceea ce vedem, acumulam, cunoastem de-a lungul anilor si de aceea se intampla sa intalnim abordari asemanatoare. Greseala cel mai frecvent intalnita in randul creativilor este aceea de a urma o tendinta, in timp ce, pentru a castiga leul de aur de la Cannes, trebuie sa vii cu o abordare revolutionara. Am vazut creatii originale aici in Romania, idei noi...

Einstein in publicitate

Sunteti creatorul celebrului slogan "Time is what you make of it" (Timpul este ceea ce stii sa faci cu el), cum s-a nascut ideea?
M-a fascinat teoria relativitatii a lui Einstein si am pornit de la o interpretare mult simplificata a relativitatii timpului: Atunci cand iti petreci o ora alaturi de o femeie frumoasa ai sentimentul ca timpul s-a scurs foarte repede, pe cand intr-o situatie-limita, secundele par o eternitate. Am intors pe toate partile aceasta stare de fapt si astfel am inteles ca suntem responsabili de felul in care ne petrecem timpul si calitatea acestuia depinde in mare masura de noi, de ceea ce stim sa facem cu el.

Umor serios

Revenind la prezentarea dumneavoastra - este umorul esential pentru a obtine un mare premiu?
Nu. Dar umorul este o treaba serioasa pentru ca te face sa zambesti. Umorul este o modalitate de a aborda lucruri serioase, cum sunt campaniile sociale, de exemplu, generand emotii despre ceea ce este cu adevarat relevant. Nu au ce cauta in publicitate acele bancuri ieftine sau acel comic care nu are idee in spate. Nu rezolvi nimic daca faci pe cineva sa rada si doar atat, publicitatea nu e circ.

Creativ anonim

Ati spus ca il admirati pe omul de creatie Gossage, un copywriter nu foarte cunoscut. De ce el si nu unul dintre numele mari care au revolutionat publicitatea?
Il apreciez in mod deosebit fiindca a reusit sa faca campanii extraordinare cu bugete foarte mici. Nu e deloc greu sa realizezi o campanie de publicitate pentru o companie mare. Coca-Cola, Nike, Adidas etc. sunt marci care au avut mereu o comunicare excelenta, campanii creative. Atunci cand ai un buget mare poti sa pui in aplicare orice idee, dar sa faci o marca cunoscuta cand nu ai multe variante e mai greu. El a reusit acest lucru si asta inseamna creativitate.

CV
  • Consultant creativ, membru al clubului italian de art directori, membru Hall Of Fame.
  • Inainte de a fonda BGS (Barbella Gagliardi Saffirio) a lucrat pentru CPV, Kenyon&Echardt, Milano si STZ. BGS a fost in aceeasi retea cu grupul Eurocom dupa care s-a mutat la DMB&B, afiliandu-se astfel cu birourile locale D’Arcy, Masius, Benton&Bowles in 1996.
  • In 2000 a devenit directorul de creatie regional al grupului D’Arcy pentru Europa.
  • A fost membru al juriului la festivalurile de la Cannes, Clio, Adprint etc.
  • Autorul celebrului slogan pentru marca Swatch "Time is what you make of it" (Timpul este ceea ce stii sa faci cu el)
  • A castigat premii la Cannes, Epica, Eurobest.
  • ×
    Subiecte în articol: sufletul comertului