x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tinerii dinamizeaza comunicarea

0
Autor: Eliza Dumitrescu 24 Aug 2005 - 00:00
Tinerii dinamizeaza comunicarea


Inca la inceput de drum in Romania, comunicarea adresata tinerilor este caracterizata printr-un dinamism specific si o puternica interactivitate.

Publicitatea adresata tinerilor este o provocare pentru agentii care trebuie sa elaboreze strategii adecvate acestui segment, fara a neglija insa dimensiunea formativa si educativa pe care o implica acest tip de public. In Romania, Youth Advertising este inca la inceput de drum.

Net Marketing functioneaza pe piata comunicarii de cinci ani. Elementul inovativ il constituie orientarea agentiei catre cel mai tanar segment al pietei consumatorilor, copiii si tinerii, catre ceea ce se cheama Youth Advertising. De aici, o strategie de comunicare caracterizata prin dinamism, o puternica interactivitate si o componenta educativa specifica. Domnul Al Kamara, directorul agentiei si unul dintre fondatori, ne-a detaliat anumite aspecte legate de specificul acestei zone din comunicare.

Viziune


Jurnalul National: Ce inseamna pentru dumneavoastra Youth Advertising?
PRINTRE COPII. Campania desfasurata in scoli, o apropiere de tineri
Al Kamara: In Romania se vorbeste numai de trei ani la modul serios despre acest concept. Este vorba despre campanii de BTL care au ca target adolescentii si tinerii. Pentru a cunoaste acest segment, noi am realizat Youth Life Style, o cercetare care ne-a permis sa aflam cum gandesc tinerii, ce venituri au, ce fac in timpul lor liber, care le sunt modelele, care le sunt idealurile. Cercetarea a fost cumparata de mari branduri din Romania, care astazi folosesc aceste studii in strategia lor de piata.

Prin ce alte metode aflati care este modelul de comunicare care functioneaza la nivelul acestui segment?
Un pas obligatoriu in derularea oricarei campanii este realizarea pentru client a unor brainstorminguri, care de multe ori implica tinerii. De asemenea, dupa fiecare campanie, noi luam un feed-back din partea tinerilor si chiar a profesorilor, pentru a imbunatati fiecare viitoare campanie.

Care sunt principiile pe baza carora va ganditi strategiile?
Nu pornim o campanie targetata pe acest segment cu ideea "Cand eram eu tanar…". Aceasta piata este foarte dinamica, nevoile si asteptarile lor sunt intr-o continua schimbare. Zilnic au alte nevoi. Daca vreau sa conving, trebuie sa am produsele care corespund nevoilor lor. Si ca sa le stiu nevoile eu, ca brand manager, trebuie sa fiu alaturi de ei.

Legatura cu tinerii


In afara de studiile de piata, cum altfel pastrati legatura cu tinerii, cu asteptarile lor?
Net Marketing a lansat anul trecut Graffiti Club, un brand care ne permite noua, ca agentie, dar si companiilor sa comunicam cu acest segment prin diverse structuri. Aceasta interfata ne permite, de exemplu, sa cream 5 ambasadori de brand sau 500 sau 5.000. Prin intermediul acestor tineri (unii foarte buni sportivi, ori foarte buni la biologie, ori la matematica), compania poate realiza un trand care sa-i duca valorile mai departe, in chiar mediul lor cotidian de viata. Companiile au astfel posibilitatea de a se adresa tinerilor din locul unde ei isi petrec cele mai multe ore pe zi. Tot ca o componenta a Graffiti Club a fost gandita si implementata "Star Game", o competitie de baschet care se desfasoara anual in Bucuresti. Prin intermediul "Star Game" orice brand poate sa comunice cu acest segment de piata.

Stimularea performantei


In cadrul acestei relatii de comunicare, tinerii ce au de castigat?
Prin intermediul "Star Game", Mc Donald’s, de exemplu, le ofera posibilitatea de a se distra jucand baschet, de a lupta si de a demonstra cine e mai bun si, mai mult, de a scoate acest lucru in evidenta prin premii si prin evenimentele create in jurul acestei situatii. Este un mod de a le stimula si recompensa nevoia de afirmare.

Cum altfel organizati comunicarea dintre companii si tineri?
Derulam campanii care se implementeaza in clasa, campanii educationale in cadrul carora brand-ul respectiv merge in clasa si le raspunde copiilor la intrebari pe care ei le pot avea nu numai despre produs, dar despre momente din viata lor care sunt asociate acestui produs.

Profil


Ce ati invatat despre tineri in cei 5 ani de lucru cu acest segment de piata?
Tinerii de azi au o mare nevoie de comunicare. As putea spune ca sunt nascuti cu telefonul in mana stanga si cu mouse-ul in mana dreapta. Au nevoie de cat mai multa informatie concentrata. Nu trebuie sa le subestimezi niciodata puterea ca grup care transmite informatia despre brand mai departe. Daca ei vorbesc negativ despre brand-ul tau, ai o problema mare. De aceea nu trebuie sa-i neglijezi niciodata. Cand sunt tineri nu trebuie sa le spui ca brand-ul tau nu e pentru ei. Ca brand-ul tau nu trebuie sa fie acolo langa ei cand ei au nevoie de un partener. Pentru ca atunci cand vor ajunge le 25 de ani e deja prea tarziu. Ei spun atunci ca deja stiu ce vor sa treaca pe lista lor de cumparaturi. Segmentul 0-12 ani nu trebuie neglijat niciodata. Ei sunt cei mai importanti avocati ai brand-ului si constituie ceea ce eu numesc 3 in 1 market. Pentru ca ei sunt consumatori, influenteaza decizia de cumparare in casa, si aspectul cel mai important, ei sunt viitorii consumatori adulti si vor creste urmatorul segment de piata.

Un aspect al vietii lor ca grup este rutina. Un mare secret si o mare provocare este cum sa reusesti sa spargi aceasta rutina si sa-i faci sa te accepte ca brand si sa vorbeasca pozitiv despre tine. Acest lucru se realizeaza prin aplicarea unei strategii de Youth Marketing adaptate.

STRATEGIE


"Aceasta interfata ne permite, de exemplu, sa cream 5 ambasadori de brand sau 500 sau 5.000. Prin intermediul acestor tineri (unii foarte buni sportivi, ori foarte buni la biologie, ori la matematica), compania poate realiza un trand care sa-i duca valorile mai departe, in chiar mediul lor cotidian de viata"
Al Kamara
director Net Marketing

PERSPECTIVA


"Ei constituie ceea ce eu numesc 3 in 1 market. Pentru ca ei sunt consumatori, influenteaza decizia de cumparare in casa si aspectul cel mai important, ei sunt viitorii consumatori adulti si vor creste urmatorul segment de piata"
Al Kamara
director Net Marketing
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   piata,   tinerii,   brand,   segment

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de