Regimul publicitar al bauturilor alcoolice si tutunului, doua dintre cele mai la indemana tentatii, sunt puse in discutia legii din ce in ce mai mult in ultima vreme, cu speranta de a tine sub control proportiile viciului.
CLAUDIA CURICI
Alternativa publicitatii traditionale, in cazul in care aceasta este interzisa, este marketingul direct. Anticipand ca sanctiunile carora vor trebui sa le faca fata vor lua amploare, producatorii de tigari si-au indreptat eforturile de promovare in aceasta directie.
Primul pas a fost formarea unei baze de date foarte bine elaborata cu fumatori (intre noi fie vorba, avand in vedere ca premiile puse la bataie in situatii de concurs sunt foarte atragatoare, exista pe aceste liste chiar si nefumatori convinsi).
DE CE TI-E FRICA NU SCAPI. Incet, incet, se face trecerea de la o comunicare de masa la una personalizata si foarte bine documentata, avand in vedere resursele de care dispun companiile producatoare de tigari. Este vorba de o trecere, e adevarat, fortata de imprejurari, dar puternic sincronizata cu tendinta evolutiei actului comunicarii la nivel international. Paradoxal, ceea ce la prima vedere pare o criza fara precedent a comunicarii acestei industrii, nu este de fapt decat o oportunitate in termeni de calitate a relatiei cu consumatorul, mai mult sau mai putin constientizata de promotorii ei.
PE DOS. Pe de alta parte, campaniile sociale care ii denunta pe sustinatorii acestei industrii ca fiind adevarati criminali se intensifica, consistenta lor discutandu-se mai degraba in termeni de lauri si de castig material si mai putin in ceea ce priveste eficienta. Acest fapt se datoreaza in mare masura festivalurilor care premiaza creativitatea pe aceasta nisa si, deloc mai putin important, datorita imposibilitatii de a masura rezultatele. Si, ca tot se apropie Golden Drum, festivalul de publicitate din Slovenia, ne asteptam la un aflux de campanii sociale in aceasta directie.
Citește pe Antena3.ro
INTERZISUL ATRAGE
Nu s-a putut demonstra nici o legatura intre publicitatea la tutun si consumul de tutun sau incidenta fumatului. Iata cateva exemple de tari in care interzicerea publicitatii la tigarete a avut efecte contrare: