O mare parte din profitul Google provine din publicitatea de pe diferitele platforme pe care le deține. Este cel mai recent proces pierdut de gigantul tech, după cazul Google Search.
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA
Insttanța a decis astfel că practicile folosite de Google împotriva competitorilor săi pe două piețe importante au „afectat negativ” utilizatorii și terții. Compania a fost acuzată de aceste tactici pentru a suprima competitorii.
„Reclamanții au demonstrat că Google a participat activ la acțiuni anticompetitive pentru a cumpăra și menține monopolul în piețele de publicare a mesajelor de publicitate și schimbului de mesaje publicitare, entru publicitatea online pe internetul deschis. De peste un deceniu, Google și-a legat serverul de publicitate și cel de schimb de mesaje publicitare, împreună, prin politici contractuale și integrare tehnologică. Ceea ce a permis companiei să pună la punct și să își protejeze monopolul în aceste două piețe” a concluzionat judecătoarea Leonie Brinkema.
Aceasta a găsit astfel gigantul tech vinovat pentru „secțiunile 1 și 2 din Actul Sherman” dar a respins acuzația potrivit căreia Google ar fi avut un monopol și în sectorul rețelelor publicitare.
Reacția Google
„Am câștigat jumătate din acel proces și vom face apel pentru cealaltă jumătate,” a declarat Lee-Anne Mulholland, directoare în cadrul Google.
„Curtea a concluzionat că practicile noastre de publicitate și achizițiile noastre, precum DoubleClick, nu au dăunat competiției,” a continuat Mulholland. „Nu suntem de acord cu decizia Curții cu privire la practicile noastre publicitare. Cei care vor să publice mesaje publicitare au numeroase opțiuni și aleg Google pentru că unele noastre tech sunt simple, accesibile și eficiente.”
Verdictul a fost similar cu cel oferit de judecătorul Amit Mehta în cazul Search. Judecătoarea Brinkema a avertizat compania că nu a păstrat documente și comunicări interne pe aceste subiecte.
Potrivit acesteia, o aplicație de mesagerie internă a „șters dovezile conversațiilor între angajați”. Ea a declarat că așa ceva „poate fi sancționat”.
Dar că, în acest caz, Curtea nu a sancționat compania pentru dovezile care au fost șterse pentru că a putut ajunge la un verdict și fără aceste conversații, doar cu ajutorul mărturiilor și dovezilor care au fost depuse.
Departamentul de Justiție a SUA a argumentat că Google a monopolizat ilegal aceste 3 piețe publicitare diferite în spațiul tech. Mai mult, compania a fost acuzată și că ar fi legat aceste 3 piețe, împotriva legilor antitrust, potrivit useit.ro.


