Jurnalul.ro Tech Ştiinţă A fost descoperită cea mai vechea stea din Univers

A fost descoperită cea mai vechea stea din Univers

de Agerpres    |    10 Feb 2014   •   14:16
A fost descoperită cea mai vechea stea din Univers

Astronomii au descoperit o stea cu vârsta de 13,7 miliarde de ani, cea mai veche cunoscută până acum. Ea s-ar fi format imediat după Big Bang şi se află la 6.000 de ani-lumină de Pământ, scrie luni 20minutes.fr.

Steaua a fost descoperită de o echipă de la şcoala de cercetări în astronomie şi astrofizică de la Universitatea naţională australiană, după 11 ani de activitate. Potrivit lui Stefan Keller, unul din conducătorii lucrărilor, "este un prim pas spre cunoaşterea tuturor primelor stele din univers". "Prima generaţie de stele din universul nostru este total diferită de cele pe care le ştim acum. Erau masive, aveau mase de câteva sute de ori mai mari decât Soarele şi s-au stins după doar câteva milioane de ani, spre deosebire de Soarele nostru, care are o durată de viaţă de nouă miliarde de ani", a adăugat cercetătorul.

Steaua recent descoperită, care poartă numele SMSS JO31300.36-670839.3, ar avea 13,7 miliarde de ani şi ar permite oamenilor de ştiinţă să afle mai multe despre primele stele, analizând materiile rămase după ce au explodat. "Într-un fel, ne-a permis să luăm a acestor strămoşi", arată Stefan Keller, comparând activitatea ştiinţifică a echipei cu căutarea unui ac în carul cu fân. "Era doar o stea printre cele 60 de milioane din cercetarea noastră", a încheiat Keller.

Subiecte în articol: stea univers descoperire big bang