Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Australia: O noua specie de păianjen numită după Bob Marley

Australia: O noua specie de păianjen numită după Bob Marley

28 Dec 2017   •   10:34
Australia: O noua specie de păianjen numită după Bob Marley

O specie de păianjen adaptată la viaţa acvatică descoperită recent în recifele de corali din Australia a primit un nume ştiinţific inspirat de melodia "High Tide or Low Tide" semnată de regretatul star al muzicii reggae Bob Marley.

Echipa de cercetători care l-a descoperit pe Desis bobmarleyi, formată din dr. Barbara Baehr, dr. Robert Raven şi dr. Danilio Harms de la Universitatea din Queensland şi de la Universitatea din Hamburg, a fost inspirată în atribuirea numelui de abilitatea acestui păianjen de a supravieţui atât în mediul marin cât şi în cel terestru.

Aceşti păianjeni s-au adaptat vieţii acvatice alcătuindu-şi un adăpost inedit în cochilii de melci, printre alge sau între corali în timpul mareelor din apropierea coastei statului australian Queensland. Ei şi-au dezvoltat capacitatea de a supravieţui sub valuri datorită camerelor cu aer pe care le construiesc din fire de pânză pentru a putea respira în apă. După ce mareea se retrage ei vânează mici nevertebrate aflate pe pietre sau plante, au explicat oamenii de ştiinţă.

Cercetătorii au fost influenţaţi în alegerea numelui acestui păianjen de melodia "High Tide or Low Tide" a lui Bob Marley, care "promovează dragostea şi prietenia în ciuda greutăţilor vieţii", au notat ei în cadrul studiului publicat în jurnalul Evolutionary Systematics. ''Muzica lui (Bob Marley) a ajutat expediţia în Port Douglas de pe coasta Queensland din Australia pentru colectarea păienjenilor cu o biologie cu adevărat unică", au adăugat ei.

Păianjenul a fost descoperit în 2009 şi este o ''rudă apropiată din punct de vedere morfologic'' cu păienjenii din Samoa şi Australia de Vest. AGERPRES.

Subiecte în articol: paianjen australia bob marley