Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Fosilă de dinozaur, descoperită de arheologi în Angola

Fosilă de dinozaur, descoperită de arheologi în Angola

17 Mar 2011   •   14:10

O echipă de paleontologi a anunţat descoperirea primei fosile de dinozaur din Angola, descoperire cu atât mai importantă cu cât dinozaurul face parte dintr-o specie necunoscută până în prezent, transmite Associated Press, citată de Agerpres.

Conform unui material publicat miercuri în Analele Academiei Braziliene de Ştiinţe acest dinozaur este descris drept un sauropod ierbivor, cu gâtul lung, posibil una dintre cele mai mari specii de dinozauri descoperite până în prezent. Identificarea trăsăturilor caracteristice speciei s-a făcut după descoperirea osului fosilizat al unui membru din faţă al sauropodului.

Această rămăşiţă fosilă a fost descoperită alături de alte oase de peşte şi de nişte dinţi de rechin, pe un sit ce în urmă cu 90 de milioane de ani era acoperit de mare, motive din care paleontologii sunt de părere că sauropodul a murit pe uscat şi apoi corpul său a fost transportat în mare probabil de apa unui râu, iar după ce a ajuns în mare a fost devorat de rechini.

Noul dinozaur a primit denumirea Angolatitan adamastor, după ţara în acre a fost descoperit şi după numele unui monstru marin din mitologia navigatorilor portughezi.