Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Mutaţii genetice în Asia de Sud

Mutaţii genetice în Asia de Sud

17 Ian 2009   •   00:00

Populaţia din Asia de Sud este mai vulnerabilă la bolile de inimă din cauza unei mutaţii genetice.

Potrivit paginii de internet a cotidianului britanic The Times, care citează un studiu ştiinţific publicat azi, circa 1% din populaţia Globului (aproximativ 60 de milioane de oameni) suferă sau va suferi de boli de inimă din cauza unei mutaţii genetice care formează, în organism, o proteină anormală. Kumarasamy Thangaraj de la Centrul pentru Biologie Celulară şi Moleculară din Hyderabad (India) spune că în organismele tinere, această proteină poate fi "ţinută sub control" şi trupul se poate păstra sănătos, dar pe măsură ce omul îmbătrâneşte, proteina reapare şi, o dată cu ea, apar şi simptomele (hipertensiune severă, cardiomiopatie ­ inflamarea şi slăbirea muşchiului inimii etc).

Thangaraj şi echipa sa au observat această mutaţie în urmă cu cinci ani la două familii din India. Ulterior, au comparat cazurile a 800 de pacienţi de inimă cu dosarele altor 699 care nu sufereau de boli cardiace. Astfel, cercetătorii au descoperit că mutaţia genetică apărea mai degrabă la pacienţii care acuzau dureri de cord. Un alt test efectuat de oamenii de ştiinţă a relevat că 90% dintre bătrânii unui număr de 28 de familii diferite din India au suferit de probleme cardiace. Un studiu efectuat ulterior a scos la iveală faptul că 4% din cei 6.273 de indieni aleşi din toată ţara înregistrau mutaţia genetică. La nivel continental, după analizarea a 2.085 de cazuri similare din 26 de ţări asiatice, s-a arătat că această mutaţie apare doar la indieni, pakistanezi, srilankezi, indonezieni şi malayesieni.

Subiecte în articol: exclusiv online