Jurnalul.ro Tech Ştiinţă NASA demontează teoria conspiraţiei, potrivit căreia prezenţa umană pe Luna a fost trucată (VIDEO)

07 Sep 2011   •   14:46

NASA a dat publicitatii noi fotografii, realizate de Lunar Reconnaisance Orbiter (LRO), care demonstreaza, fara echivoc, prezenta umana, fizica, pe suprafata Lunii, in ciuda scepticilor care cred ca totul a fost o regie elaborata in cancelariile SUA si URSS.

Primele fotografii au fost facute de LRO de la o distanta de 50 de kilometri de suprafata Lunii, in 2009, insa imaginile din ultimul set, realizat de curand, de la o distanta mult mai mica, de 20 de kilometri, sunt mult mai clare, si sunt considerate de specilistii NASA drept cele mai bune imagini realizate vreodata.

Cercetatorul Noah Petro a declarat, conform Daily Mail, ca fotografiile facute de LRO sunt 'cele mai uimitoare imagini ale suprafetei lunare pe care le-am vazut vreodata. Ele ne dau cea mai clara imagine a dovezilor prezentei astronautilor si experimentelor stiintifice facute de acestia pe suprafata Lunii'.

Contrar opiniei populare, primul vehicul cosmic care a aselenizat, in 1959, a fost, de fapt, sonda sovietica Luna 2. Neil Armstrong a ajuns pe luna, in cadrul misiunii Apollo 11, doar zece ani mai tarziu, mai exact pe 20 iulie 1969.

Intre 1969 si 1972 americanii si sovieticii au efectuat cinci misiuni pe Luna, 12 astronauti atingand suprafata astrului noptii.

Cu toate acestea, adeptii teoriei conspiratiei sustin ca toate aselenizarile au fost falsificate intr-un studio TV. Scepticii aduc drept argumente in favoarea lor lipsa stelelor din toate fotografiile facute de pe Luna, dar si faptul ca steagul american, din binecunoscuta imagine facuta publica in 1969, pare sa fluture, in ciuda faptului ca, tehnic vorbind, se afla intr-o atmosfera vidata.

NASA a respins cu vehementa toate aceste indoieli, insa in 2002, astronautul Buzz Aldrin a recurs la violenta fizica pentru a-si apara punctul de vedere in fata producatorului unui documentar care a pretins ca misiunile pe Luna au fost trucate.

Subiecte în articol: luna nasa misiuni fotografii armstrong apollo