x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Navigaţie High-Tech

Navigaţie High-Tech

10 Apr 2008   •   00:00

Cercetătorii europeni lucrează la un sistem complex de navigaţie care ar trebui să avertizeze şoferii cu privire la obstacolele de pe drum, în timp ce germanii au conceput maşina cu pilot automat.

Cercetătorii europeni lucrează la un sistem complex de navigaţie care ar trebui să avertizeze şoferii cu privire la obstacolele de pe drum, în timp ce germanii au conceput maşina cu pilot automat.

 

 

Nu foarte mulţi soferi români îşi permit să aibă preocupări în domeniul sistemelor high-tech de navigaţie pentru maşini. Dar poate lucrurile se vor schimba în această privinţă atunci cînd vor afla că un astfel de sistem avansat îi poate proteja, de exemplu, împotriva ameninţării gropilor. În cadrul unui amplu proiect european de cercetare, PReVENT, a fost conceput un program de navigaţie complex care citeşte prin satelit hărţile digitale de navigaţie, dar, mai mult, poate avertiza şoferii cu privire la obstacolele pe care le va întîlni pe drum, cum ar fi gropile, denivelările sau alte pericole. Acest sistem permite chiar comunicarea wireless între maşini aflate în vecinătate, care utilizează aceeaşi tehnologie. Acesta pare a fi viitorul sistemelor de navigaţie, ele depăşind stadiul indicaţiilor privind direcţia şi devenind capabile de o detecţie în timp real a obstacolelor.

 

 

Fara Şoferi. Pînă ca străzile Europei să fie dotate cu reţeaua de senzori necesari funcţionării acestui sistem de alertare a şoferilor, aceştia pot scăpa de stres la volan optînd pentru… pilotul automat. Germanii au conceput “Spiritul Berlinului”, o maşină care poate fi condusă şi convenţional, dar şi de către un computer, fără nici o intervenţie umană, prin intermediul unui scanner tridimensional cu laser, care îi permite o analiză precisă a mediului în care se află, făcînd diferenţa între pietoni, clădiri şi drumul efectiv.

 

 

 

 

Tehnologie pentru net de buzunar

Intel a anunţat o serie de îmbunătăţiri aduse dispozitivelor mobile pentru internet (MID) şi soluţiilor integrate. Este vorba despre cinci noi procesoare Intel Atom, cele mai rapide cipuri din lume sub 3 waţi, care vor atinge viteze de 1,86 GHz şi vor facilita astfel un acces mult mai rapid la internet pe dispozitivele mobile. Pachetul tehnologic mai cuprinde tehnologia pentru procesoare Intel Centrino Atom şi un cip care are capabilităţi grafice integrate, Intel System Controller Hub.

 

 

 

Revigorarea jocurilor pe mobil

Nokia încearcă să anime piaţa jocurilor pe mobil prin lansarea serviciului N-Gage, fiind primul producător de telefoane mobile care se orientează serios spre segmentul de conţinut. Compania a anunţat că pînă la mijlocul anului vor fi disponibile prin acest serviciu circa 30 de jocuri, marii producători din industrie, Electronic Arts, Gameloft şi Glu Mobile, manifestîndu-şi deja interesul pentru platforma Nokia. N-Gage este disponibil pe cinci telefoane multimedia din portofoliul producătorului: N95, N81, N81 8 GB, N85 8 GB şi N82.

 

 

 

High-definition la scară mică

Sony a lansat recent cea mai mică şi mai uşoară cameră digitală de înaltă definiţie (HD) din lume. Handycam HDR-TG1 este prima cameră în realizarea căreia este folosit titaniumul pur, un material cu 40% mai uşor decît oţelul şi de două ori mai rezistent decît aluminiul. Aparatul are 32 mm lăţime, 119 mm înălţime şi o grosime de 63 mm, cîntărind 300 de grame. Operarea sa se face printr-un LCD touchscreen de 2,7 inci, camera avînd în componenţă un procesor BIONZ care permite fotografii HD de 4,0 megapixeli în modul foto sau de 2,3 megapixeli în acelaşi timp cu derularea unei înregistrări video high-definition. Tehnologia inteligentă de detectare a feţelor este responsabilă pentru ajustările potrivite în privinţa focusului, expunerii, echilibrului culorilor. Aparatul va fi disponibil din mai la un preţ de 999 de dolari.

×
Subiecte în articol: navigatie zoom it