Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Nu este o glumă, pumnalul lui Tutankamon este confecționat din material extraterestru

03 Iun 2016   •   12:39

O echipă de cercetători italieni şi egipteni a dezlegat misterul legat de pumnalul lui Tutankamon: el ar fi fost confecţionat din fier extraterestru, provenit dintr-un meteorit, scrie directmatin.fr.

Cercetătorii au putut stabili compoziţia lamei pumnalului cu ajutorul spectrometriei de fluorescenţă cu raze X. Ei au descoperit astfel că lama conţine 10% nichel şi 0,6% cobalt, concentraţii "tipice fierului de origine meteorică", afirmă în Sciences et Avenir cercetătoarea Daniela Comelli din echipa de oameni de ştiinţă.

Compararea compoziţiei pumnalului cu cele din 11 meteoriţi metalici a confirmat ulterior acest lucru, se arată în studiul apărut în revista Meteoritics and Planetary Science. Pumnalul a fost descoperit în 1925 de arheologul Howard Carter, cel care a găsit mormântul lui Tutankamon, între benzile care înfăşurau mumia faraonului, la nivelul coapsei. Mânerul şi teaca de protecţie a pumnalului nu au pus nicio problemă, fiind din aur, însă lama, în foarte bună stare de conservare, fără nicio urmă de rugină, în pofida vechimii, a fost subiect de discuţii.

Acum misterul a fost dezlegat, urmând probabil să alimenteze teoria conform căreia multe monumente din Egiptul antic, îndeosebi piramidele, au fost construite de forţe extraterestre. AGERPRES